כמה עולה חיבור חשמל תלת פאזי

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מערכת החשמל הביתית הינה הלב הפועם של החיים המודרניים ואנחנו משתמשים בחשמל כמעט לכל פעולה יום יומית.

למשל לבישול, רחיצה, פנאי (טלוויזיה או מחשב).

חשוב מאוד להכיר את מערכת שקיימת בביתכם, את המגבלות שלה ואת השדרוגים והשינויים שניתן לעשות איתה.

 

חד פאזי או תלת פאזי

מערכת המחשמל בביתכם יכולה להיות בנויה ממעגלים חד פאזיים או תלת פאזיים, ההבדל העיקרי ביניהם הינו בכמות האמפר הסופי אשר ניתן לצרוך בתוך הבית. מערכת חד פאזית מעבירה 25 אמפר, המערכת התלת פאזית מכילה 3 פאזות שונות (ומשם כמובן שמה) אשר מעבירות כל אחת 25 אמפר.

היתרונות של מערכת חשמל תלת פאזית הם ברורים וכוללים בתוכם את היכולת להפעיל כמות רבה יותר של מכשירי חשמל, ללא "קפיצה של הפיוז". אך חשוב גם לזכור שכיום קיימים מכשירים שונים אשר מחייבים חיבור תלת פאזי, למשל כרים חשמליים ומזגנים בעלי כ"ס של מעל 3. שימוש במוצרים אלו עם שקע חד פאזי עשוי להוביל להתחממות השקע והתפרצותה של שריפה.

 

איך עוברים לתלת פאזי

רוב הבתים החדשים בישראל מכילים חיבור חשמל תלת פאזי ובמקרים כאלה תצטרכו רק להתקין שקעי תלת פאזי. אך, אם אתם גרים בדירה ישנה יותר, החיבור בביתכם יהיה חד פאזי.

בשביל לעשות את החיבור דבר ראשון תצטרכו להיעזר בבעל מקצוע. על פי החוק במדינת ישראל חל איסור על עיסוק וביצוע שינויים בחשמל הביתי באופן עצמאי. רק חשמלאי מוסמך יכול לבצע שינויים בחשמל.

מעבר לתלת פאזי דורש בנוסף לעבודה והתשלום לחשמלאי גם תשלום ובקרה מצד חברת החשמל. עליכם להודיע ולשלם לחברת החשמל. זו מצידה תשלח אליכם לביקורת חשמלאי מוסמך אשר יבצע בדיקה מדוקדקת של התשתית שהוקמה בביתכם. במידה וימצאו ליקויים, לא תוכלו לקבל את האישור למעבר פאזות.

 

עלות

העלות למעבר לתלת פאזי הינה יקרה והיא עשויה להגיע גם לעשרת אלפים שקלים. התשלום מתחלק לשני חלקים. החלק הראשון הינו התשלום לחברת החשמל בעבור המעבר והסכום משתנה לאור השינוי שתבצעו.

מעבר מחד פאזי 125X לתלת פאזי או לחד פאזי מוגדל (המעביר 40 אמפר במקום 25), יעלה לכם כ-3.5 אלף שקלים. אם בעבר ביצעתם מעבר לחד פאזי 140X תצטרכו להוסיף 1,500 שקלים נוספים לצורך מעבר לתלת פאזי.

מעבר מחד פאזי 125X לתלת פאזי 340X  ידרוש מכם תשלום של כ-5,300 שקלים.

החלק השני בתשלום הינו כמובן לחשמלאי שיבצע את העבודה עבורכם. המחיר תלוי בסוג המעבר אותו תרצו לבצע וגם בעבודות התשתית שיידרשו.

במקרה של מעבר מחד פאזי 1X25 לחד פאזי 140X, תצטרכו לשלם 2,000-4,000 שקלים.

מעבר מחד פאזי 125X לתלת פאזי 3X25 תצטרכו לשלם 3,000-5,000 שקלים.

מעבר מחד פאזי 125X לתלת פאזי 340X יעלה לכם בערך 5,000-7,000 שקלים.

שימו לב שעלות נוספת הינה עלות של התקנת שקעי תלת פאזי, ישנם מכשירי חשמל הדורשים הספק גבוה יותר ולכן בכדי להפעילם נדרש שקע תלת פאזי.

המלצה אישית, אם אתם קונים בית חדש אשר נמצא בשלבי בנייה, הוסיפו את השינויים הללו עוד בשלב הזה, הדבר יוזיל משמעותית את העלויות ויאפשר לכם לבצע את כל התהליך תרם הכניסה לבית החדש.

 

מתגים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם