לגרש את הפשפש: הכל על הדברת פשפש המיטה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

יש לכם חיית מחמד כלשהי? בעלי חיות מחמד מכירים את החרק שמסב נזק עורי לבעלי חיים – הפשפש. ואכן, כשאנחנו שומעים על פשפשים, לרוב תעלה בראשנו תמונת חרק שמטפס על גופם של בעלי החיים שלנו. מה קורה כאשר אנחנו מתחילים להתגרד ובעל החיים שלנו לא? ככל הנראה מדובר על זן מיוחד של פשפשים, פשפש המיטה, שאוהב להתעלק על בני האדם בלבד. איך תוכלו לגרש אותו? המשיכו לקרוא….

 

פשפש המיטה

כמות המזיקים שיכולים להפריע לשגרת החיים שלנו עצומה. כל מזיק יכול להפריע לשגרת החיים שלנו בצורה כזו או אחרת. רבים מהם יוצרים תחושת גועל או סלידה, וכולם גוררים נזק מסוים, שמשתנה בהתאם לתכונות המזיק. אחד המזיקים הללו הוא הפשפש. פשפשים הם חרקים קטנים ומעצבנים, שגורמים לגירויים עוריים בעקבות מציצת דם.

לרוב, פשפשים מזוהים עם בעלי חיים וחיות מחמד בפרט. פצעים בעור וגירודים הם סימן להימצאות של פשפשים – את זה כל בעל חית מחמד יודע. רבים לא מודעים לכך, אבל ישנו סוג מסוים של פשפש שמזיק לאדם. באמצעות הדברת מזיקים ניתן להתגבר על הפשפש הזה – פשפש המיטה. הפשפש הזה מכונה כך מכיוון שהוא אוהב לבצע את הפעולות השונות שלו כנגד האדם בלילה, כשהוא שוכב במיטה וישן.

 

דרכי פעולה ונזקים

פשפש המיטה הוא אומנם חרק קטן, אך הוא עובד בחכמה רבה כדי לשרוד. פשפש המיטה עולה בלילה על המיטה ומטיל עליה ביצים. מכיוון שמדובר בחרק טפילי שניזון בדם, הוא עולה על גוף האדם ומחפש אזור חשוף. הוא מאלחש את האזור החשוף ולאחר מכן מתחיל למצוץ ממנו דם.

לעומת מזיקים אחרים, פשפש המיטה לא מעביר חיידקים ומחלות במציצה שלו. למרות זאת, אין זה אומר שאין סיבה לא להדביר אותו. פשפש המיטה, כמו כל פשפש אחר, גורם לגירויים עוריים עזים. התעלמות ממנו יכולה להסב נזק לעור שלכם ולהפריע לשגרת החיים שלכם.

 

שאיבה וקיטור

הדברה של פשפש המיטה היא לא מסובכת במיוחד. על מנת שההדברה תהיה אפקטיבית, יש לבצע אותה בשלבים הנכונים. השלב הראשון יהיה שימוש בשואב אבק. המדביר ישאב את המיטה באמצעות שואב אבק, על מנת לשאוב את הביצים אותן מטיל הפשפש. לאחר מכן הוא יבצע הדברה באמצעות קיטור (אדים רותחים). הקיטור יחסל את ביצי הפשפש שנותרו על המיטה ואת הפשפשים עצמם שמתחבאים בה.

 

הרחקת הפשפשים לשנים

הבעיה בהדברת קיטור, שיעילה מאוד נגד הפשפשים, היא שישנם פשפשים שיכולים לשרוד אותה. סיום ההדברה לאחר שימוש בקיטור יוביל לכך שהפשפש יחזור להתרבות. לכן, השלב השלישי והאחרון בהדברת פשפש המיטה יהיה ריסוס בחומרים כימיקליים. החומרים הללו יחסלו באופן סופי את הפשפשים שנותרו. לאחר הדברת המיטה בחומרים כימיקליים, לא יהיו עוד פשפשים עליה, ואתם תוכלו להנות ממיטה ללא פשפשים למשך שנים רבות.

הדברת מזיקים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם