כמה עולה לקנות את פתיחת ההיכל של הפרנסה בבתי כנסת?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

יום הכיפורים הוא היום המיוחד ביותר בלוח השנה היהודי, שבו אפשר ממש להרגיש את הקדושה באוויר. בתי הכנסת מלאים במתפללים, דתיים, מסורתיים, וחילוניים, וכולם מבקשים שתהיה להם שנה טובה ושהאל ימחל להם על החטאים שעשו. ביום כזה יש לתפילות שלנו כוח מיוחד במינו, מכיוון ששערי השמיים פתוחים והאל נענה לתפילותינו. מסיבה זו נהגו ביום הזה לבקש בקשות גדולות, כאלו שאנו לא תמיד מעיזים לבקש מהאל ביום חול רגיל. אחת מהן היא בקשה על הפרנסה. 

 

התפילה על הפרנסה

בסידור התפילה של יום כיפור – המחזור – מופיעה תפילה מיוחדת שעל הפרנסה. בתפילה זו אנו מבקשים מהאל שיסייע לנו בפרנסה טובה השנה ושלא נזדקק חלילה לקבל סיוע או צדקה. התפילה הזו נאמרת כאשר ארון הקודש פתוח, מה שמעיד על חשיבותה הרבה. הרי אנו לא פותחים סתם כך את ההיכל, כדי שלא לבזות את ספרי התורה שנמצאים בו.

ההיכל נפתח רק בשיאי התפילה כמו למשל בתפילת נעילה או בזמן שאומרים אבינו מלכנו. אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על תפילה זו תוכלו ללחוץ כאן על הקישור הבא https://maimlayam.co.il.

בתי כנסת

פתיחת ההיכל של הפרנסה

אחת הסגולות המוכרות ביותר לפרנסה טובה ולעשירות היא להיות האדם שניגש לפתוח את ההיכל לפני שמתחילים לומר את התפילה על הפרנסה. לפי המסורת, האדם שיפתח את ההיכל יזכה באותה שנה לעשירות מופלגת, ולכן רבים מאוד מעוניינים לקבל את הזכות החשובה והגדולה הזו. בבתי הכנסת מוכרים לרוב את הזכות לפתוח את ההיכל לפני ברכת הפרנסה במעין מכירה פומבית. למנהג הזה יש מקורות קדומים מאוד, למשל בספר הזוהר הקדוש ובספר של החיד"א זצ"ל.

 

מה המחיר של פתיחת ההיכל של הפרנסה?

כפי שהסברנו, מכיוון שאנשים רבים מעוניינים לרכוש את פתיחת ההיכל הזו ולזכות בסגולה החשובה, מתנהלת בבית הכנסת מעין מכירה פומבית או מכרז על הזכות. חשוב לדעת שהמחירים יכולים להיות גבוהים מאוד – אלפי שקלים, ולעיתים גם עשרות אלפי שקלים. ישנם שני גורמים עיקריים שמשפיעים על המחיר של פתיחה זו. הגורם הראשון הוא כמובן הרמה הכלכלית של מתפללי בית הכנסת.

ככל שרמתם הכלכלית גבוהה יותר, סביר להניח שהמחירים יהיו גבוהים יותר. גורם שני שיכול להשפיע גם הוא על המחיר הוא גודל בית הכנסת. ככל שבית הכנסת גדול יותר ויש בו יותר מתפללים, סביר להניח שמחיר הפתיחה יעלה ושהתחרות תהיה קשה יותר. בכל מקרה, ברוב המקומות המחיר מתחיל מכמה אלפי שקלים.

 

סיכום

פתיחת ההיכל של הפרנסה מתבצעת לפני תפילה מיוחדת על הפרנסה. על פי המסורות והספרים הקדושים, ישנה זכות גדולה מאוד להיות זה שפותח את ההיכל, ואותו אדם יזכה לעשירות גדולה ומופלגת באותה שנה. אנשים מוכנים להשקיע בזה כסף רב, ואין ספק שמדובר על השקעה ראויה.

בתי כנסת

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם