כמה עולים תכשיטים עם אבני ענבר?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

עולם התכשיטים היום נרחב ובעל אופציות רבות. צורות, גדלים, סוגים, אבני חן, לא חסרות אפשרויות בחירה, בלשון המעטה. מבין האופציות הקיימות זוהרת לה אבן חן אחת – אבן הענבר המבוקשת. כמה היא עולה?

 

הקדמה

אבני ענבר הן אבני חן טבעיות שקופות. הן קיימות בטבע בצבעי חום, צהוב, אדום, ירוק וכחול. אבנים אלו נפוצות בשוק התכשיטנות וזמינות ממגוון מקורות, במנעד גדלים וצורות. תכשיטים מעוצבים עם אבני ענבר נחשבים למצרך נפוץ ומבוקש בשוק החופשי. מחירן משתנה לפי גודל, צבע, צורה ומקור, ובכדי להבינו צריך להבין תחילה את ביסוסה של האבן.

תכשיטים עם אבני ענבר

מהן אבני ענבר

אבן ענבר היא אחת מאבני החן היחידות שלא טכנית נחשבת למינרל. הן נוצרו משרף עצים לפני בין עשרה למאה מליון שנים ועל כן מקוטלגות כאבן חן טבעית. במקרים רבים נמצא בתוך הענבר חרקים ושאריות של עלים פרהיסטוריים, שהתאבנו ונשמרו בצורה מושלמת, אותה אפשר לראות דרך שקיפות האבן.

להבדיל מאבני חן אחרות, חוסר שלמות הנובעת ממציאת מאובן יכולה להעלות את ערך האבן משמעותית. מקור השם ענבר נובע מהתרבות היוונית העתיקה, עקב השימוש הנפוץ בה אז.

 

אבני ענבר ותכשיטים

השימוש באבי ענבר כהידור לתכשיטים כיום נחשב למותרות מבוקשת. עיבוד האבן אמנם דורש מיומנות מיוחדת, אך הוא פשוט יחסית ולכן מהווה אופציה ריאלית לצורפים הבוחרים להשתמש בה. אבן הענבר יחסית עדינה ויכולה בקלות להישרט. השימוש השכיח ביותר בה הוא כעיטור לשרשראות ועגילים בהם המגע עם חומר קשיח מצומצם. מנעד הצבעים הרחב שלה מאפשר מניפה רחבה של עיצובים, דינמאיות וחופש בעבודה איתה.

 

מקורות אבן הענבר

אבני ענבר מגיעות בעיקר מהאיזור הגאוגרפי הבלטי – מפולין ומרוסיה. ניתן למצוא אותה גם ברפובליקה הדומיניקנית, באוסטריה, בקנדה, בסין, בצ'כיה, בגרמניה, ביפן, במקסיקו, בספרד, בשוודיה, באוקראינה ובארצות הברית.

תכשיטים עם אבני ענבר

אבני ענבר בהיסטוריה העתיקה

בעבר הרחוק, נהגו שמאנים רבים לענוד את ענבי הענבר כעיטור על צווראם. הם האמינו כי היא טעונה באנרגיות קוסמיות חזקות. בעלות של תכשיטים המעוטרים באבן ענבר נחשבה אז ככוח גדול, כסמל השפעה, כסימן לכבוד וכסמל סטטוס.

המשורר היווני הומר כתב באודיסאה כי המחזרים של פנלופי, אשתו של אודיסאוס – גדול היוונים ומפקד מלחמת טרויה – קיבלה מתנות ממספר רב של מחזרים אשר שלחו תכשיטים מעוטרים באבני ענבר כמתנות ובצירוף הצעות נישואים בהיעדר בעלה.

 

כמה עולה תכשיט עם אבני ענבר

עכשיו שהבנו את מקורה של אבן הענבר, נוכל סוף סוף להגיע למחירה בשוק ולהסביר אותו. תכשיטים עם אבני ענבר מגיעים בצורות שונות – טבעות, שרשראות, עגילים וכד'. מחירן נע מהחל ממאה שקלים, ויכול להגיע לעד לעשרות אלפים. עם זאת, קניית אבן ענבר נחשבת לקנייה מושכלת וחכמה, עקב האפשרות לרכוש תכשיט עם אבן ענבר מקורית ואותנטית במאות שקלים בודדים בלבד.

תכשיטים עם אבני ענבר

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם