תנאי הזכאות לעמותות המבקשות פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

יש לא מעט אסוציאציות שעולות לנו בראש כשאנחנו שומעים את המילה "עמותה". כאשר המחשבה הנפוצה ביותר (כך גילינו) נוגעת למיסים. לא נלאה אתכם בפרטים ונאמר שיש מי שסוברים שעמותות יכולות לקבל פטור מלא ממס הכנסה. יצאנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק וחזרנו עם כל העובדות החיוניות שיעשו לכם סדר בהקשר זה.

 

תשלומי מס הכנסה לעמותות – מה החוק קובע בנושא?

מדינת ישראל קבעה מדיניות שייחודית לעמותות בכל הנוגע לתשלומי מס הכנסה. חלק ניכר מהמדיניות הזו נוגע למס שכר. מדובר בעצם במס ייחודי שמחליף בעצם את הפטור ממע"מ שהעמותה צפויה לקבל מטעם המדינה. המשמעות בסופו של דבר היא שעמותה שמשלמת לעובדים שלה משכורות, צריכה לשלם גם תוספת מס בגובה של כ – 7.5% מהשכר שמועבר אל כל עובד. זה הזמן לציין כי העמותה יכולה לקבל פטור מתשלום שכזה.

פטור ממס הכנסה

תכירו את תנאי הזכאות שמאפשרים להביא לפטור ממס הכנסה לעמותות

בעלי עמותות שיבקשו פטור ממס הכנסה צפויים לקבל את הפטור המיוחל בתנאי שהם עומדים בתנאי אחד חשוב. מדובר בעצם בחישוב כולל של שכר העבודה שהעמותה שילמה במהלך השנה. יש לבחון כי מדובר בסכום שלא עולה על כ – 178 אלף ₪. במידה וזה המצב, העמותה יכולה לקבל את הפטור. מי ששוחחו בעבר עם חברת בשביל הזכויות כנראה מכירים בעובדה זו ומנהלים את מדיניות השכר שלהם בתבונה, כדי שהם לא יעבור את הסף שמקנה את הפטור.

 

סוברים שהעמותה שלכם זכאית לקבלת הפטור? כדאי שתפנו למומחים בתחום

אם קראתם את המידע שצוין לעיל ואתם סוברים שיש לכם את הזכאות לקבלת הפטור ממס הכנסה, עליכם לפנות בהקדם אל יועץ מס שיבדוק את הנושא באופן מעמיק. נציין כי אם הוא יגלה שאתם אכן זכאים, תוכלו להיות בטוחים שהוא יגיש את הבקשה עבורכם מבלי שתצטרכו לשבור את הראש. שכן, מדובר לעיתים בהליך מורכב שיצריך מכם מילוי טפסים ושליחת מסמכים שונים.

פטור ממס הכנסה

החשיבות בפנייה אל גורם מקצועי ומוסמך

חשוב מאוד שתבצעו פנייה חכמה אל יועץ מס שמוסמך בתחום העמותות. שכן, כך יתאפשר לכם להיות בטוחים בכך שההליך יתבצע באופן המקצועי ביותר. אנו ממליצים לערוך בירור מעמיק טרם הבחירה בגורם שילווה אתכם. קריאת חוות דעת בלשונית הביקורות של גוגל למשל, יכולה לגלות לכם מי הם לקוחותיו הקודמים של הגורם הנבחר ולהבין אם מדובר במי שמתאים לכם או לא.

 

השורה התחתונה – זה הזמן להגיש את הפטור

אין זמן טוב יותר להגיש את הפטור למס הכנסה מרגע זה ממש. אנו מציעים לכם לערוך את הבירור אודות גורם מקצועי מיד לאחר שתסיימו לקרוא את ההליך. שכן, יש בידיכם כעת את כל האינפורמציה הדרושה, כך שתוכלו לבצע את הבחירה המתאימה ביותר ולסיים עם הליך זה שצפוי לחסוך לכם הרבה כסף.

פטור ממס הכנסה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם