פטור ממס הכנסה ליחידים עם מחלת פרקינסון בישראל

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חולי פרקינסון נאלצים להתמודד לא רק עם המחלה הקשה והטיפול, אלא הרבה פעמים גם עם קושי כלכלי. החולה עצמו נאלץ להפסיק את עבודתו, והרבה פעמים גם קרובי המשפחה מפחיתים באופן דרמטי את נפח העבודה שלהם כדי שיהיה להם יותר זמן להקדיש לבן המשפחה החולה.

התוצאה הברורה היא ירידה ניכרת בהכנסות, ובזמנים של עליות מחירים ומשבר כלכלי כמו זה שאנו נמצאים בו מדובר על מכה קשה מאוד. מסיבה זו כדאי מאוד לדעת שישנן הטבות כלכליות משמעותיות שהמדינה מעניקה לחולי פרקינסון ושאין סיבה לא לנצל אותן. מדובר על חיסכון שיכול להגיע לסכום משמעותי בכל חודש ולהקל מאוד על ההתמודדות המורכבת.

 

פטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא אחד המיסים הבסיסיים במדינת ישראל. למדינה יש הרבה מאוד הוצאות ולמעשה אין לה מקורות הכנסה משמעותיים חוץ ממיסים, ולכן כל אזרח עובד במדינת ישראל צריך להפריש חלק מהמשכורת שלו למס הכנסה. נטל המס בישראל הוא פרוגרסיבי, מה שאומר שככל שאדם מרוויח יותר כסף הוא משלם יותר מס הכנסה. פטור ממס הכנסה הוא הטבה כלכלית משמעותית שמשאירה אצל האדם עוד סכום כסף לא קטן בכל חודש, כאשר גובה הסכום תלוי בגובה המשכורת שאותו אדם מרוויח.

מס הכנסה

פטור ממס הכנסה לחולי פרקינסון בישראל

מדינת ישראל מעניקה פטור ממס הכנסה ליחידים עם בעיות רפואיות או עם מגבלות פיזיות שונות. ישנה הבנה שמדובר על אנשים שלא יכולים להרוויח משכורות גבוהות ברוב המקרים, ולרוב יש להם גם הרבה מאוד הוצאות על טיפולים, תרופות, ועוד דברים שקשורים למצב הבריאותי שלהם. בין אותם יחידים שזכאים לקבל פטור ממס הכנסה נמצאים גם חולי פרקינסון.

 

מי זכאי לקבל את הפטור

חשוב לדעת שאת הפטור ממס הכנסה לא מקבלים על פי הבעיה הבריאותית או המחלה המסוימת שממנה האדם סובל, אלא על פי אחוזי הנכות שנקבעו לו בהתאם למצבו הפיזי. על פי פקודת מס הכנסה, אדם עם מאה אחוזי נכות, או אדם שנקבעו לו מעל תשעים אחוזי נכות בשקלול מצטבר זכאי לפטור אוטומטי מתשלום מס הכנסה. לכן חולה פרקינסון שנקבעו לו אחוזי הנכות הללו יהיה זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה.

מס הכנסה

איך זה עובד בפועל?

מי שעומד בתנאים שפורטו בפסקה הקודמת יקבל את הפטור באופן אוטומטי. אדם שלא עומד בתנאי הסף אך רוצה להגיש ערעור יכול לשלוח טופס מיוחד לביטוח לאומי. לטופס הוא צריך לצרף את כל האישורים והמסמכים הרפואיים שמעידים על מצבו, ולאחר מכן הוא יצטרך להגיע לוועדה רפואית שתקבע מחדש את אחוזי הנכות שלו.

 

סיכום

חשוב מאוד שחולי פרקינסון ושסביבתם הקרובה יכירו את ההטבות שמגיעות להם מהמדינה. אם אתם חוששים מההתמודדות עם הבירוקרטיה, כדאי לדעת שישנן חברות שמלוות את החולה לאורך התהליך, ודואגות שהוא יהיה כמה שיותר מהיר ומוצלח.

מס הכנסה בגין מחלת פרקינסון

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם