מקסימום החזר שאפשר לקבל עבור החזר מס לשכיר

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

עבור שכירים מנוכה מהמשכורת החודשית מס.

ניתן לקבל החזר בעבור מס זה. מה המקסימום שניתן לקבל ולמה שיגיע לכם לקבל החזר שכזה?

 

בכל משכורת של שכירים מנוכה מס הכנסה אשר נלקח לרשות המיסים ומשם למדינת ישראל לצורכי התקציב. בעיקרון המס מנוכה על פי מדרגות המס המגדירות לכל גובה משכורת גובה מס מתאים וגם כן על פי נקודות זכות בהקשרי מס למי שזכאי. ישנם מקרים בהם המס המנוכה גבוה מהכתוב בחוק בעקבות כל מיני סיבות ולצורך כך קמו חברות שתפקידן לסייע לשכירים לקבל החזרי מס כפי שמגיע להם.

 

החזרי מס לשכירים

בגלל שמנוכה סכום לפי מה שהמעסיק רואה לנכון, בהתאם לגובה המשכורת, פעמים רבות מנוכה מס גבוה מהנדרש ובמקרים אלו גם אפשר לבקש החזרי מס. לרוב אי הבנות מסוג זה יתעוררו כאשר שכיר מועסק אצל יותר ממעסיק אחד ועל כן ללא תיאום מס מתאים גובה המס שמנוכה יהיה גבוה מהרגיל. ניתן להגיש בקשה להחזר מס באתר רשות המיסים במהלך שנה או בתום השנה על כל המס שירד בשנה החולפת.

 

גובה החזר המס

כמובן שגובה החזר המס הוא בהתאם להפרש בין המס שנלקח לגובה המס שהיה אמור לרדת. רשות המיסים משכללת את כל המשכורות ונקודות הזיכוי של השכיר ובהתאם מחזירה את גובה הזכאות להחזר המס. בעבור משכורת שנוכה ממנה סכום גבוה מדי ניתן להגיש החזר מס עד 6 שנים מקבלת המשכורת, כך שיכול להיות כי מגיע לכם הרבה כסף בחזרה.

 

ריבית על החזר מס

בגלל שבשורה התחתונה מדובר בכסף שנלקח לכם שלא כצורך, רשות המיסים משלמת 4 אחוזים מגובה המס שמגיע לכם בחזרה כתוספת על סכום זה. כלומר, ככל שתדרשו את הכסף שלכם בחזרה מאוחר יותר הוא יחזור אליכם אמנם באיחור, אך עם תשואה גבוהה יותר ממה שהייתם אמורים לקבל אם אכן הוא היה מגיע בזמן.

 

מקסימום ההחזר שניתן לקבל מרשות המיסים

ההחזר המקסימלי שתוכלו לקבל מחושב על פי גובה המס שירד לכם בפועל. ישנם מקרים בהם לא אמור לרדת לכם מס כלל ועל כן גובה ההחזר שיגיע אליכם יהיה כגובה המס שנוכה ובהתאם לזמן שעבר, גם עם תשואה חיובית של 4 אחוזים מגובה המס שנוכה במקור.

החזרי מס הם דבר די נפוץ במציאות הישראלית ולא כדאי לוותר על קבלת הכסף שלכם בחזרה. רשות המיסים מחויבת גם להוסיף 4 אחוזים על החזר מס במקרה שהוא מתאחר ועל כן הגובה המקסימלי שתקבלו בחזרה הוא גובה המס שירד במקור בתוספת 4 אחוזים ממנו.

ניכו מכם מס גבוה יותר? כדאי לבדוק עם אחת החברות כמו חברת אינדיגו פיננסים אם מגיע לכם לקבל כסף בחזרה.

מחשבון ומטבעות

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם