כמה עולה בדיקת החזר מס שבח?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אם בשש השנים האחרונות שילמתם מס שבח, יכול מאוד להיות שאתם זכאים לקבל החזר על המס ששילמתם. החזר מס שבח הוא החזר שניתן לקבל אותו רטרואקטיבית גם אם עברו מספר שנים. הבעיה היא שלא הרבה אנשים יודעים על זכאותם. הם משלמים את המס ולא מעלים על דעתם שהם יכולים לקבל חזרה עשרות אלפי שקלים.

 

מה זה מס שבח?

מס שבח הוא מס המשולם בכל מכירת נכס שעבר השבחה. זה יכול להיות דירה שרכשתם במיליון שקל לדוגמא, לאחר ששיפצתם את הנכס, מכרתם אותו במחיר גבוה יותר , לצורך הדוגמא : מיליון חמש מאות אלף שקל. על חמש מאות אלף השקלים הללו תצטרכו לשלם מס שבח. מס השבח ישולם על הפער בלבד, בניכוי העלויות.

אם לדוגמא השיפוץ עצמו עלה לכם מאה אלף שקל, תצטרכו לשלם מס רק על ארבע מאות אלף שקל. כך או כך, מס שבח הוא 25% ממחיר ההשבחה. לרוב הוא יעמוד על עשרות אלפי שקלים ואפילו יותר. כאשר משלמים אותו לרשות המיסים, הוא ממשיך להיות צמוד למדד ואם נזכרתם כעבור מספר שנים מהמס ששילמתם ואתם מעוניינים לבדוק את זכאותכם להחזר, אתם עשויים לגלות כי גובה ההחזר תפח בגלל שהוא צמוד למדד.

החזר מס

מי זכאי לקבלת החזר מס?

באופן עקרוני, מי ששילם מס שבח גבוה יותר ממה שהיה צריך לשלם, יהיה זכאי לקבלת החזר. הבעיה היא שאף אחד לא יבוא אליכם מטעם רשות המיסים ויציין בפניכם עובדה זו… לרשות המיסים אין עניין להחזיר כספים וכעבור שבע שנים חל חוק ההתיישנות הפוטר אותה מלהחזיר לכם את כספכם…

זו הסיבה בשלה כדאי שכל אחד ששילם בשנים האחרונות מס שבח, יבדוק את זכאותו לקבלת החזר. אין סיבה לשלם מחיר יקר, כדאי לפנות להתייעצות עם איש מקצוע. להתייעצות עם מומחה לחצו כאן.

כאשר מוכרים דירה, משלמים מס שבח על ההשבחה שהתרחשה. פעמים רבות אנשים מבוגרים מוכרים את הנכס שלהם במסגרת מודל ירושה עצמית עליו תוכלו לקרוא בהרחבה באתר https://yerusha-atzmit.co.il, הם לא יודעים כי קיים פטור ממס שבח בגיל המבוגר וכך הם משלמים מס למרות שלא היו צריכים. במקרים כאלו חשוב לערוך בדיקת מס שבח. הסכומים המתקבלים מהחזרים כאלו הם גבוהים במיוחד.

 

מחיר בדיקת זכאות לקבלת החזר מס שבח

יש אנשים שיש להם פטור ממס שבח, יש אנשים הזכאים להטבת מס וכן הלאה. ההמלצה היא לבדוק את הזכאות בכל מקרה של תשלום מס כזה. במיוחד כאשר ניתן לקבל בדיקת זכאות חינם ללא עלות. חברת נדלן טקס מובילה בביצוע בדיקות כאלו. היא מאתרת לא מעט כספים אבודים ללקוחותיה וכך הם נהנים מהחזר מס מבדיקה ראשונית עליה לא היו צריכים לשלם שקל.

החזר מס

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם