קידוחים וצפיפות קרקע – מה הקשר בין השניים ואיך הם יכולים להשפיע האחד על השני?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לאחרונה נדמה שכל העוסקים בתחום הבנייה מדברים רק על שני נושאים: קידוחים וצפיפות הקרקע. מדובר בנושאים חשובים מאוד שלא כולם מודעים אליהם. כדי לשנות את המצב ולהעלות את המודעות לנושאים אלו, יצאנו לפגוש מומחים בתחום הקידוחים והבנייה ושמענו מהם את כל המידע הנחוץ בנושא. הישארו אתנו ותגלו בעצמכם במה מדובר.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

כפי שידוע לכם, את המדריך הנוכחי לא כתבנו בעצמנו, שכן, לא היינו בטוחים שיש לנו מידע מקיף בנושא כדי לכתוב על כך מדריך שלם. לכן, פנינו אל אנשים שעובדים ועבדו בעבר בתחום זה. הם הקדישו לנו מזמנם וציינו בפנינו מה זה בעצם אומר הליך של קידוחים, מהי צפיפות קרקע ובסופו של דבר, אנחנו הבנו כבר בעצמנו את הקשר בין השניים. זו ההזדמנות להודות להם על המידע המעמיק. בזכותם, גם אתם תוכלו לדעת את כל המידע שנחוץ לכם בנושא.

 

אז מה זה בעצם קידוחים?

קידוחים זה בעצם קיצור של המושג "קידוחי קרקע". קידוחים מסוג זה מתבצעים על ידי חברה לקידוחי ניסיון שיש לה היכרות מעמיקה עם התחום. הקידוחים נעשים בשלב מאוד מסוים, לפני הבנייה במסגרת סקר הקרקע. בשלב זה מתבצעות כמה דגימות בשטח תוך ביצוע סדרה של קידוחים. כאשר המטרה של הקידוחים הללו היא לאסוף דגימות מן הקרקע במיקומים שונים שנקבעו מראש בהתאם למיפוי ההיסטורי של אתר הבנייה. יש כמה מטרות של בדיקת הקרקע, הנה כמה מהבולטות שבהן:

  • כדי לקבוע את היציבות שלה
  • כדי לקבוע את סוג הקרקע
  • כדי לבדוק את האיכות של הקרקע
  • כדי לאפשר למהנדס להגיש את המלצותיו לתשתית פרויקט בנייה בהמשך

מתוך כך ניתן להבין כי בדיקת צפיפות קרקע היא בעצם חלק מהבדיקות שמתבצעות במהלך הקידוחים.

 

תכירו את קידוחי SPT

בחרנו להעמיק בנוגע לקידוחים מסוג זה מכיוון שהם הנפוצים ביותר ומטרתם לבדוק את הקרקע ולהבין אילו תשתיות היא תוכל להכיל בהמשך. קידוחים אלו מאפשרים לזהות את הצפיפות של הקרקע והם נפוצים ביקר בבדיקות של שטח עבור קידוחי ניסיון. ביצוע קידוחים מסוג זה צריך להיעשות על ידי חברה מיומנת בתחום. כזו שיש ברשותה את הכלים הטובים והמתקדמים ביותר.

 

איך קידוחים וצפיפות קרקע יכולים להשפיע אחד על השני?

כאמור, ניתן להבין כי קידוחים וצפיפות קרקע יכולים להשפיע אחד על השני. שכן, ביצוע קידוח בקרקע שמגלה שהצפיפות אינה טובה, עלול להביא להחלטה כי לא ניתן להקים מבנה מסוג מסיום על הקרקע. שכן, צריכה להיות צפיפות מסוימת כדי שניתן יהיה להקים מבנה על האדמה הקיימת.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שחשוב לדעת בכל הנוגע לקידוחים ולצפיפות קרקע והקשר בין השניים. שמחנו להביא את העניין למודעות, נתראה במדריך הבא.

מקדחה

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם