כמה עולה שעת ייעוץ של הנדסאי חשמל

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

הנדסאי חשמל הוא בין המקצועות הנדרשים ביותר כיום במדינת ישראל. קיים מחסור גדול מאוד בעובדים בתחום ההנדסאי כמו אדריכלים, מהנדסי והנדסאים בבניין, וגם הנדסאי הנדסה נמצאים בתוך תחום זה. הכתבה הקרובה תסקור את מהות המקצוע, איך ניתן להשתלב איתו בשוק העבודה בישראל, וכמה שווה שעת ייעוץ בו.

 

רזי המקצוע

הנדסאי חשמל נמצא בהיררכיית העבודה והדרג מתחת למהנדס חשמל. זה מותיר להנדסאים מרחב עבודה עצום. הנדסאי חשמל עוסקים בתחזוקה, תפעול, פיקוח וייצור של אנרגיה והספקים שונים. בגלל קשת התפקידים הרחבה בתחום זה, יש חוסר גדול בעובדים שיתמרנו במרחבים אלו. הנדסאי חשמל זה מקצוע מעולה, חיוני, וחשוב ועם שוק משרות גדול במיוחד בשנים האחרונות.

 

שכר הנדסאי חשמל

שכר הנדסאי חשמל הוא גבוה משכר המינימום בשוק ויש לו פוטנציאל גדילה חד משמעי לאורך הקריירה שלכם. בשנים הראשונות של הנדסאי חשמל בשוק העבודה הוא ירוויח שכר מתחיל בשכר המינימאלי שנקבע בשוק ויכול להגיע עד לתשעת אלפים שקלים בסוף השנה החמישית שלכם. אחרי שנות הניסיון הראשונות שלכם, החל מהשנה העשירית שכר הנטו שלכם יכול להגיע עד ל- 19,500 שקלים.

 

שעת ייעוץ של הנדסאי חשמל

במשרד התמ"ת בשיתוף המה"ט נקבעו שעות ייעוץ למהנדסים והנדסאים. מחיר הייעוץ השעתי נקבע לפי מספר קטגוריות, ביניהן משך שנות הלימוד של ההכשרה, הכרה בתואר מהנדס לפי המל"ג, הכרה בתואר הנדסאי לפי המל"ג ולפחות 3 שנות ניסיון, ניסיון מצטבר וכו' … שעת ייעוץ של הנדסאי בשנותיו הראשונות מקצוע יכול להגיע עד ל- 255 שקלים.

לאורך השנים, אחרי צבירת ניסיון, הכשרות נוספות וניסיון תעסוקתי בשוק העבודה, עלות שעת ייעוץ עם הנדסאי מנוסה היא למעשה ללא מכסה. הכל תלוי בכמה ניסיון, ידע וכלים פרקטיים אתם מציעים ללקוחות שלכם.

 

למה כדאי ללמוד תואר הנדסאי חשמל

בשוק העבודה בישראל יש מחסור חד משמעי אנשי מקצוע הנדסיים, ביניהם אפשר למצוא חשמל ואלקטרוניקה, מכונות, בניין ואדריכלות. גם בגלל השכר ההתחלתי ובטווח הארוך והמחסור בעובדים משתלם במיוחד ללכת לכיוון של תואר הנדסאי. בטווח הארוך, יהיו לכם אפשרויות תעסוקה רבות בכל הארץ, פוטנציאל להתקדם בתפקיד ובסמכויות, דרך סלולה לקידום בעבודה, צבירת הכשרות וידע נוסף. כל אלו ברי השגה. כשהשוק בחוסר, מתפנה מקום מנהיגים ומובילים.

 

מילים אחרונות לסיכום

הנדסאי חשמל הוא מקצוע מבוקש, חשוב ובעל פוטנציאל צמיחה לעוסקים בו. שעת הייעוץ להנדסאי היא לא רלוונטית בתחילת התעסוקה שלו בגלל שרק ככל שגדל הניסיון של הנדסאי, אז מחירה של שעת הייעוץ עולה.

אין ספק שהדרך לא פשוטה. מסלול הלימודים הוא לא קל ומצריך ריכוז, גמישות מוחית ויכולת ללמוד שפה חדשה של אנרגיות, תדרים ועוד כל כך הרבה דברים. הלימודים – חשמל, השכר – חשמל. זה הזמן שלכם.

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם