כמה עולה פטור ממס הכנסה ואילו מסמכים צריך לספק?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

קבלת פטור מתשלום מס הכנסה הוא חלומם של אנשים רבים, אך יש לדעת כי אלו המקבלים את הפטור זכאים לו כתוצאה ממחלה, תאונה או מום מולד, בגינם נקבעה להם נכות של 90% ומעלה. יחד עם זאת, ישנם תנאים לקבלת הפטור, ומסמכים שצריך לספק לרשות המיסים. המאמר יפרט כמה עולה פטור ממס הכנסה ומה צריך לספק בעבורו.

 

הכל מתחיל באחוזי נכות

בראש ובראשונה צריך לעבור וועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל דרגת נכות על הליקויים. בספר הליקויים של ביטוח לאומי מופיעים אחוזי הנכות המגיעים לכל לקות. צריך לקבל על לקות אחת 40% נכות מתוך דרגת נכות משוקללת של כל הליקויים בשיעור 90% ומעלה. כלומר, לקות בודדת לא תספיק לקבלת דרגת נכות של 90%.

על מנת לבקש וועדה רפואית בביטוח הלאומי יש להגיש בקשה באתר ולצרף אליה תלושי משכורת, מסמכים רפואיים והפנייה מרופא מומחה. לאחר בדיקה של המסמכים תזומנו לוועדה רפואית ולאחריה תיקבע דרגת הנכות.

הכל מתחיל באחוזי נכות

אלו מסמכים צריך לספק למס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש להגיש טופס בקשה ולצרף אליו תלוש משכורת אחרון ושובר ששולם מראש. בנוסף, יש למלא טופס בקשה לוועדה רפואית במס הכנסה ולצרף את המסמך מהביטוח הלאומי בו נקבעה דרגת הנכות שלכם לפחות לחצי שנה יחד עם מסמכים רפואיים החשובים לכם.

כמו כן, יש למלא טופס ויתור סודיות כדי שלוועדה תהיה יכולת לעיין בתיק הרפואי שלכם. מומלץ לבצע את הבירוקרטיה באמצעות חברה למימוש זכויות רפואיות שתלווה אתכם לכל אורך הדרך.

 

כמה עולה הפטור ממס הכנסה?

הפטור ממס הכנסה עולה 679 ₪ בלבד, מאחר וזו האגרה שיש לשלם על פי חוק. במידה ומס הכנסה דוחה את הבקשה לפטור הערעור יעלה לכם עוד 979 ₪ שזו אגרה נוספת. את הערעור יש להגיש עד 45 יום.

 

מה צריך לעשות כדי לדעת אם מגיע לכם פטור מתשלום מס הכנסה?

כיום ניתן לבדוק במהירות ובקלות אם מגיע לכם פטור מתשלום מס הכנסה. נכנסים למחשבון זכאות, מקלידים פרטים אישיים ועונים על מספר שאלות. לחילופין, ניתן לקבל ייעוץ מקצועי וליווי וכך הדברים יתבהרו לכם יותר.

 

סיכום

העלות של פטור ממס הכנסה, שהיא תשלום האגרה הינה מינימלית ושווה את ההשקעה, במיוחד שיש לכם דרגת נכות המזכה בהטבה זו. ההמלצה שלנו היא להיעזר בגורמים מקצועיים, לאסוף את כל המסמכים הרפואיים ולתבוע אף רטרואקטיבית 6 שנים אחורה במידה וכבר קיבלתם דרגת נכות ולא תבעתם את זכויותיכם.

קבלת הפטור תסייע לכם באופן משמעותי לשפר את מצבכם הכלכלי, להיות רגועים מבחינה נפשית ולחסוך כסף. אנשים עם נכות גבוהה לרוב מוציאים כסף על ציוד רפואי, תרופות וטיפולים משלימים ולכן הפטור חשוב מאוד לרווחה ושקט נפשי.

מס הכנסה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם