כמה עולה להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי ואילו סוגים קיימים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלות של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מעסיקה את בעלי הרכבים החשמליים העתידיים שרוצים לבדוק שיש ביכולתם לעמוד בהוצאה זו. המדריך הנוכחי עולה לרשת, כדי לרכז את כל הפרטים החשובים בנושא, במטרה לענות על השאלה המתבקשת ולאפשר לכם, הקוראים, לבחור נכון מכל הבחינות. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו בעלויות ובסוגים הקיימים.

 

תכירו את 3 עמדות הטעינה לרכב

חשוב שתכירו ב – 3 סוגי עמדות הטעינה, רגע לפני שנציג את העלויות השונות. נסביר שמדובר בדגמים שנקראים MODE 2,3 ו – 4. כאשר לכל דגם יש את המאפיינים שלו, לדוגמא:

  • מהירות הטענה
  • עמדה ניידת או נייחת
  • סוג השקע

כאשר עמדת MODE  2 נחשבת לאיטית ביותר. היא ניידת ומאפשרת להטעין את הרכב באופן מלא תוך 15 שעות. עמדת הטעינה MODE 3 מהירה יותר וזמן הטעינה שלה מגיע ל – 7 שעות. היא נחשבת לעמדה הנפוצה ביותר בארץ, כך שתוכלו למצוא אותה בבתי אב, בנייני משרדים וחניונים של קניונים. העמדה האחרונה שנחשבת למהירה ביותר נקראת MODE 4 והיא יכולה להטעין את הרכב תוך פחות מחצי שעה, משום שההספק החשמלי שלה גבוה מאוד. ניתן למצוא אותה בתחנות דלק ומתחמים מסחריים.

כמה עולה להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי ואילו סוגים קיימים

העלויות משתנות מרכישה אחת לאחרת

בירור שערכנו בנושא העלה שהעלות של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי משתנה בהתאם לפרמטרים הבאים:

  • סוג העמדה הנבחרת
  • מקום ההתקנה
  • מרחק העמדה מלוח החשמל

נסביר את הפרמטר השלישי באריכות, כדי שתדעו שיש כבל באורך בסיסי שיכול לחבר בין העמדה ללוח החשמל. יש צורך בהארכת הכבל במקרים שבהם לוח החשמל נמצא במרחק רב מהחניה.

 

מהי העלות הממוצעת של התקנה?

בשלב זה ברור לכם שההתקנה של עמדת הטעינה אינה קבועה. לכן, יש באפשרותנו להציג לכם את טווח המחירים הכולל. נסביר שהתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי ללא צורך בתוספת של כבל מאריך, צפויה לעלות בסביבות 1,000 ₪. במקרים שבהם מדובר בעמדת טעינה מתקדמת שמצריכה התאמה מיוחד למקום החניה, המחיר עשוי לנוע בין 3,000 ₪ ל – 5,000 ₪.

 

העלות אינה העניין המרכזי

התקנה של עמדת טעינה לרכב צריכה להתבצע תוך בירור מעמיק אודות איכות ההתקנה בלבד. כלומר, עליכם להניח בצד את עניין העלות, משום שהוא עשוי לפגוע בכושר הבחירה שלכם. נסביר שהתקנה זולה עשויה לעלות לכם ביוקר בסופו של דבר, משום שזו צפויה להתבצע על ידי גורם שאינו הוסמך לדבר.

 

מילים אחרונות לסיום

התקנה של עמדת טעינה לרכב עשויה לעלות בין 1,000 ₪ ל – 5,000 ₪. כאמור, הצעות המחיר משתנות בהתאם לפרמטרים שהוצגו לעיל. בשלב זה אתם מכירים בעמדות הטעינה לרכבים חשמליים, כך שנותר לכם רק לבחור בזו המתאימה לכם מכל הבחינות.

עמדות טעינה לרכב

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם