כמה עולה להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אף אחד לא יכול לחזות את העתיד באופן מדויק, אבל יש תחזיות שנשמעות סבירות יותר מאחרות. דוגמא לתחזית כזו היא הקביעה שבעתיד – רוב המכוניות בישראל תהיינה מכוניות חשמליות. בעתיד הזה תחנות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים תהיינה נפוצות כמו שתחנות דלק נפוצות כיום, אם לא יותר.

אולם אנחנו חיים בהווה, ולא בעתיד (ונעזוב לרגע את התהייה הפילוסופית שההווה הוא למעשה גם העתיד של העבר). כיום הפריסה של תחנות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים לוקה בחסר. לכן כמעט כל אדם שיש לו רכב חשמלי או רכב היברידי נטען שוקל ברצינות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי. בטקסט שלפניכם נרצה להתעסק בסוגיה הזו, ולהתמקד בשאלת העלות של ההתקנה.

 

למה כדאי להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי

ההתקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי היא כדאית משתי סיבות עיקריות. קודם כל, עמדות טעינה פרטיות חוסכות לכם כסף. שימוש בעמדת טעינה ציבורית כולל בתוכו גם עמלה לחברה שעמדת הטעינה שייכת לה. עמדת טעינה פרטית אשר תתוקן בחנייה שלכם – מסייעת לכם לחסוך את תשלום העמלה.

סיבה אחרת לכך שכדאי להתקין עמדות טעינה לרכב חשמלי מתבססת על העובדה שאין פריסה מספקת של עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים. בעל רכב חשמלי או היברידי נטען שיש לו עמדת טעינה פרטית – יכול לצאת מהבית "בראש שקט" מתוך ידיעה שהרכב שלו הוטען לנסיעה.

 

איך מתקינים עמדת טעינה לרכב חשמלי

עמדת טעינה לרכב חשמלי היא לא מקרר, שאפשר פשוט לקנות ולשים בחנייה. לצורך חיבור עמדת טעינה לרשת החשמל, יש צורך בהתקנת שקע כוח. לכן, התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי תבוצע אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך ומיומן.

הליך ההתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי הוא לא מורכב, אך הוא עשוי להיות מעט ארוך. ראשית, עליכם לבחור את החברה ממנה אתם מעוניינים לרכוש את עמדת הטעינה. מומלץ לעשות סקר שוק כדי לבחור בחברה שמציעה מחיר הוגן ומוצר איכותי. לאחר מכן יהיה עליכם לבחור את דגם עמדת הטעינה שהכי מתאים לצרכים שלכם. רק לאחר מכן תוכלו להזמין חשמלאי להתקנה.

 

כמה עולה התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי

מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מורכב משני חלקים – המחיר של עמדת הטעינה עצמה, והמחיר שהחשמלאי גובה עבור ההתקנה שלה. המחיר הממוצע לעמדת טעינה לרכב חשמלי ברבעון השלישי של שנת 2022 עומד על 2,500 ש"ח. לאחר מכן, ההתקנה יכולה לכלול מתיחת קו, התקנת מפסק ושקע ועוד עבודות תשתית. כל אלו מעלים את המחיר הסופי הממוצע ל-6,000 ש"ח.

 

סיכום

לסיכום, התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי לא חייבת להיות עניין מסובך או יקר במיוחד. על מנת להימנע מבזבוז של זמן וכסף, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומוכרת בתחום. אין ספק שעמדת טעינה פרטית תורמת לאיכות החיים.

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם