כמה עולה אחזקת רכב חשמלי אל מול רכב על דלק או בנזין?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אחרי שנים של מאמצי פיתוח וניסויים פחות מוצלחים, נראה שהאנושות הצליחה לפתח רכבים חשמליים אמינים ויעילים. עד לפני כמה שנים היה מדובר על חלום, אבל היום אנו כבר רואים יותר ויותר מכוניות חשמליות על הכבישים. הרבה מאוד אנשים שבכל מקרה תכננו להחליף את הרכב שלהם הולכים על רכישה של רכב חשמלי, והאמת שזה לא מפתיע. אם גם אתם בדיוק עומדים להחליף את הרכב שלכם, ומתלבטים האם להמשיך עם רכב רגיל או לרכוש רכב חשמלי, היינו ממליצים לכם להקדיש כמה דקות מזמנכם לקריאת המאמר הזה. הכנו כאן עבורכם סקירה קצרה של פערי המחירים בין סוגי הרכבים השונים מבחינת אחזקה וטיפולים.

 

עלות אחזקת רכב חשמלי אל מול רכב רגיל

כל מכונית מגיעה בסופו של דבר למוסך, אין דרך להימנע מזה. אחרי הכל, המכונות הללו עובדות כל כך קשה בשבילנו, שזה רק טבעי שפעם בזמן מסוים נצטרך להחזיר להן טובה ולטפל בהן בצורה יסודית. מעניין לדעת שממוצע הטיפולים במוסך בשנה לרכב בנזין עומד על כ- 4,000 ₪, וממוצע הטיפולים של רכב חשמלי במוסך בשנה עומד על כ- 2,000 ₪.

אין ספק שמדובר על פער משמעותי, וככל שרכב הבנזין ישן יותר הטיפולים תכופים יותר ויקרים יותר. ההסבר לכך הוא די פשוט. מנוע בעירה שנמצא ברכב רגיל מורכב מהרבה מאוד חלקים ויש בתוכו טמפרטורה גבוהה, שמנים, בעירה, עשן, פיח, ועוד. כל הדברים הללו יוצרים שחיקה גבוהה יחסית לעומת מנוע חשמלי שהוא יותר פשוט ונשחק פחות.

מכונית חשמלית

עלות אגרות רכב חשמלי ורכב רגיל

אבל פערי המחירים בין רכב חשמלי לבין רכב רגיל לא נגמרים רק בתחזוקה השוטפת, הם באים לידי ביטוי גם באגרות שונות. כך למשל, אגרת רישוי לרכב בנזין שמחירו עד 128,000 ₪ תעלה לכם בין 1,200 ל- 1,500 ₪, ואם רכב הבנזין שלכם שווה יותר תשלמו יותר עבור האגרה. לעומת זאת, אגרת רישוי לרכב חשמלי עולה בסך הכל 530 ₪. גם טסט לרכב חשמלי זול בכמה עשרות שקלים, מכיוון שהוא לא צריך לעבור בדיקת זיהום אוויר.

 

פערי מחיר נוספים

מה שמדהים הוא שהפערים הללו הם עוד לא פערי האחזקה המשמעותיים. הדבר שעליו כל בעל רכב מוציא את סכום הכסף הגדול ביותר בכל חודש הוא כמובן דלק. מחירי הדלק בישראל מטורפים, וכנראה שהם לא ירדו באופן משמעותי בזמן הקרוב. נהג ממוצע יכול לשלם יותר מאלף שקלים על דלק בחודש! לעומת זאת, טעינה למכונית זולה בהרבה, כך שגם כאן יש חיסכון די רציני.

 

סיכום

אין ספק שאם בוחנים את שורת ההוצאות השוטפות על הרכב – רכב חשמלי חסכוני ועדיף בהרבה על רכב רגיל. וזה עוד לפני שדיברנו על השמירה על כדור הארץ והתרומה לאיכות הסביבה.

מכונית חשמלית

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם