כמה עולה לתקן חלונות ברכב?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בין אם אתם נמנים עם אלו שנוהגים עם יד מחוץ לחלון ובין אם לא – חלונות הרכב מהווים חלק חשוב מחוויית הנהיגה. חלונות הרכב הינם חלק אינטגרלי ממערכת החשמל באוטו, ולכן במקרה של תקלה, יש לפנות לחשמלאי מוסמך. כעת נשאלת השאלה – כמה זה יעלה לנו?   

 

אז על מה מדובר?

הוותיקים מביננו וודאי זוכרים את מנגנון השליטה הידני והמסורבל בחלונות הרכב. כיום, רוב רובם של חלונות הרכב הינם חשמליים, וניתן להזיז אותם על ידי לחצן הנמצא בסמוך לכל חלון או ליד מושב הנהג. אף אחד לא רוצה להיתקע עם חלון תקול שפתוח לרווחה או סגור, וכדי לטפל בתקלות אלו יש להיעזר בחשמלאי מוסמך שיאבחן את הבעיה וייתן לה את המענה הנכון.

לפרטים נוספים אודות עולם החשמלאות בכלל ותיקון חלונות הרכב בפרט, כולל הצעות מחיר ומאגר חשמלאים מנוסים, ניתן להיכנס לאתר של חברת "חשמלאי עכשיו".

 

פרמטרים רלוונטיים בעלות תיקון החלון

עלות תיקון החלונות החשמליים ברכב משתנה כפונקציה של מספר משתנים:

 

סוג התקלה

ישנן תקלות רבות אשר בגינן יש לפנות לתיקון. התקלות הנפוצות הן שחיקה או פגם בווסת החלונות (החלק ששולט על תנועת החלונות), תקלות שונות במנוע החלון, מצבים בהם זכוכית החלון תקועה במסגרת שלה (קורה בדרך כלל כתוצאה ממזג אויר קיצוני), תקלות במתג השליטה בחלונות ובעיות עם מערכת החיווט (למשל כבל קרוע המחבר את מנגנון השליטה בחלונות לחשמל). כל סוג תקלה דורש שיטה ודרך אחרת לתיקון, כפי שנראה בהמשך.

 

סוג הרכב

עלות הטיפול משתנה גם לפי סוג ואיכות הרכב. דגמים חדישים ויקרים יותר יגררו בהתאם הוצאה גבוהה יותר על כלל התיקונים וביניהם גם תיקוני החלונות החשמליים, מכיוון שחלקי הרכב ומנגנוני החלונות מותאמים לרמתו של הרכב.

 

אורך וסוג הטיפול בתקלה

כאמור, התקלות במערכת החלונות ברכב מגוונות ושנות זו מזו במהות התקלה ובצורת הטיפול. מעבר לשיפוץ נקודתי בחלון, השוני המרכזי בין צורות הטיפול, אשר יתבטא גם במחיר, הוא האם הטיפול כולל החלפה של מנגנון החלון כולו או טיפול נקודתי. כמובן שגם לאורך ההליך, לכלי העבודה ולאיכות החלפים ישנה משמעות בקביעת המחיר.

 

חשבון בבקשה

בשורה התחתונה, תיקון חלונות חשמל לרכב זהו עסק שיכול להיות יחסית זול ולעמוד על הוצאה של מאות ספורות של שקלים, אך יכול גם להגיע לארבע ספרות במקרים מסוימים ולפי הפרמטרים שהוצגו במאמר. שיפוץ נקודתי במנגנון חלונות הרכב נע בין 350 ₪ עד 1000 ₪, בהתאם לסוג הרכב.

החלפת המנגנון כולו יכולה לעלות 300 ₪ בלבד במקרה של מנגנון פשוט לרכב לא יקר. מהצד השני, התקנת מנגנון יקר ואיכותי יותר לרכב מתקדם יכולה להגיע גם לסכום של כ- 2000 ₪.

חלונות לרכב

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם