כמה עולה רישום למבחני מחוננים

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

ילדות היא השלב הנחת התשתיות לחלק הבגרות של החיים. בשלב זה נבחנו לא מעט, וגם כיום זה לא השתנה.

כדי למצוא את יחיד הסגולה, בעלי יכולות שכליות מעל הממוצע, קיימים מבחני אבחון לאיתור מחוננים בגיל בית הספר היסודי.

התכבה הבאה תגלה לכם כמה עולה ההרשמה, איך מתכוננים למבחן זה ומה היתרונות באבחון מוקדם

 

מה זה מבחני מחוננים

מבחני מחוננים נועדו לבחון האם יש לילדיכם שכל מיוחד. אחד שרווי בפוטנציאל להישגים יוצאי דופן. מבחני מחוננים בנויים משתי חלקים. מבחן מחוננים שלב א' הוא בחם שבו נבחנים תלמידים בכיתות ב' – ג'. מבחן זה בנוי מחלק מילולי והבנת הנקרא וחלק מתמטי בו יש תרגילי חשבון ב4 פעולות היסוד.

מבחן מחוננים שלב ב הוא מבחן נוסף שלוקחים תלמידים שעברו בהצלחה את מבחן אלף והוא מעמיק יותר בהבנת הנקרא וחשבון, ועל זאת יש גם חלק של הבנה צורנית.

 

היתרונות בבחינת מחוננים

מערך הבחינה בראש ובראשונה הוא הוגן. הבחינה ערוכה מ- 2 בחינות והן מותאמות לפי הכיתה בה נמצא הילד. היתרונות שמביאה עמה בחינת מחוננות הם רבים ומשפיעים ישירות על ילדיכם:

  1. התאמה למסגרת – ישנן מסגרות למידה מותאמות לילדים מחוננים שיכולות לסייע לו להשתמש במלוא הפוטנציאל שלו
  2. הבנה לעומק – לעיתים, לילדים מחוננים יש קשיים חברתיים או ההפך הגמור. הבנה אם ילדכם מחונן או לא תוכל לסייע לו להתגבר על קשיים חברתיים
  3. חוגים והעשרה – יש מגוון ענק של חוגים בענפים רבים ומגוונים שיכולים לעזור לידכם לרתום את יכולותיו השכליות לשימוש בחיי היום – יום.

 

כמה עולה ההרשמה למבחנים

עלות ההרשמה למבחנים אלו בכלל לא יקרה. עלות ההרשמה עומדת על 200 ₪ בלבד, וזאת משלמים ביום הבחינה.

 

איך מתכוננים למבחני מחוננים

כיום ניתן להזמין ערכות הכנה לתלמידים מאתרי אינטרנט רבים. לפני ההזמנה, עליכם לבדוק באמת מהו החומר שמציעה כל ערכת הכנה ולראות שבאמת מדובר במיקוד יעיל עבור התלמיד. עלינו לזכור שהמבחן הראשון קורה בשלב מאוד מוקדם, בסך הכל בכיתה ב' או ג'. ביחד עם הרצון להבין את השכל והלוגיקה של ילדינו, עלינו לזכור שמבחן, בכל גיל מייצר לחץ.

 

שאלה אחרונה

תהליך האבחון הזה הוא שלב מיוחד וחשוב מאוד בחייהם של ילדים. אין לו באמת חסרונות. במידה והילד עבר את כל המבחנים בהצלחה, הוא יזכה לפידבק חיובי, התרגשות ופתיחת דלתות בכות בהיבט החינוכי. גם אם לא עבר, אין זה מוריד מיכולותיו, דמותו או ליבו. ותמיד אפשר למנף את חוויה זו להצלחה בערוצים אחרים. בחינות הן דרך לבחון איך מוחנו עובד.

מי מאיתו שעבר את זה, בטח זוכר את תוכניות ההעשרה אחרי הצהריים המפגשים החברתיים והגילויים. תנו לילדכם את האפשרות לגלות את עולם זה.

דולרים

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם