כמה עולה קורס משגיחי כשרות?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מרכיב חשוב באופייה של היהדות מושתת על מזון: חוקי הכשרות. שמירה על הכשרות מאפיינת שומרי מצוות מכל קצוות הסקאלה הדתית יהודית.

לכן למשגיחי כשרות יש תפקיד חשוב לאין ערוך ורבים מבקשים לעבוד במקצוע זה.

בכתבה הבאה נעסוק בקורס משגיחי כשרות על היבטיו השונים ונענה על השאלה כמה הוא עולה.

 

קורס משגיחי כשרות – מה זה אומר?

בשביל לעבוד כמשגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית יש צורך בהסמכה המתאימה. זה אך הגיוני שלתפקיד רגיש זה ייבחרו אנשים שעברו הכשרה מסודרת בתחום, הנוגעת הן לתהליך ייצור המזון והן לחוקי ההלכה הנוגעים לכשרות. מכאן עולה הצורך בקורס משגיחי כשרות, אשר עובר על כל הצדדים התיאורטיים והפרקטיים הנוגעים לתפקיד זה. קורס משגיחי כשרות כולל בהתאם שיעורים על סוגיות נפוצות בכשרות ועל טכנולוגיית המזון המודרנית.

 

נכנסים לפרטים

לאחר שהבנו מהי המהות של קורס משגיחי כשרות זה הזמן לצול לפרטים הטכניים הרלוונטיים לקורס מסוג זה. קיימים מספר מגוון של מכונים המציעים קורס השגחת כשרות בכל רחבי הארץ. בין הבולטים שבהם ניתן למנות את מרכז דע. המרכז ללימודי מקצועות ההלכה ועוד רבים וטובים.

אורכו של קורס משגיחי קורס הוא כשלושה חודשים ועלותו כשלושת אלפים שקלים. הוא מוכר לתשלום על ידי הפיקדון הצבאי ולכן עשוי למשוך לא מעט מעוניינים מאוכלוסיית החיילים המשוחררים שומרי המצוות.  הקורס בנוי במתכונת של כחמישה עשר מפגשים חד שבועיים והוא מועבר על ידי רבנים ובכירים בתחום כשרות המזון. על מנת לעבור את הקורס יש לנכוח בשמונים וחמישה אחוזים משיעוריו ולעבור את המבחנים הסופיים בהצלחה (ציון עובר: 75, המבחנים כוללים מבחן מעשי ועיוני, כמו גם עבודת גמר בנושא). בשביל להתקבל לקורס מלכתחילה יש צורך במעבר ראיון אצל רב בכיר מטעם המרכז – כך שישנה חשיבות ללימודים תורניים קודמים לקורס ולשמירה על אורח חיים דתי.

 

מה עושים בתום הקורס?

חשוב לציין שלאחר בחינות הקורס יש צורך במעבר בחינות נוספות מטעם הרבנות הראשות על מנת לעבוד כמשגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית (הגוף האמון על כשרות בישראל). ציון עובר במבחן זה הוא 65 לכל הפחות.

בתום מבחן זה מקבל הכשרה והסמכה מלאה כמשגיח כשרות ולכן הוא רשאי לעבוד בתחום. משכורת ראשונית חודשית של משגיח כשרות מוערכת בכארבעת אלפים שקלים. משגיח כשרות ותיק עם ניסיון בתחום של חמש שנים יכול כבר להרוויח כששת אלפים שקלים. משגיחי כשרות רבים פונים לעסוק גם בתחום הניקור (מלאכת הסרת החלקים האסורים למאכל מבשר הבהמה) לאחר ההסמכה כמשגיחים מכיוון שאלו תחומים חופפים עם ביקוש תואם רב.

חשוב לציין שלבד מהמשמעות הפרקטית של סיום קורס משגיחי כשרות, לקורס זה יש ערך מעשיר רב, מכיוון שהוא מסמיך את תלמידיו לעסוק באחת הסוגיות הרלוונטיות ביותר לדת היהודית.

 

דולרים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם