כמה עולה קורס חובשים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לעיתים במהלך חיינו אנחנו ניתקל בסיטואציות בהן מישהו זקוק לעזרה עקב מצב חירום רפואי. הדקות הראשונות של הטיפול באדם בעת מקרה חירום עלולות להיות גורליות להמשך חייו, ופעולות רפואיות נכונות עשויות להציל אותם. על כן, במסגרות רבות מתלווים אלינו חובשים מוסמכים שקיבלו את הכשרתם במסגרת קורס חובשים. אם התעניינתם פעם בהשתתפות בו אך תהיתם במקרה מה מחירו, מומלץ לכם לקרוא את המאמר הבא.

 

מה לומדים בקורס חובשים?

קורס חובשים הוא קורס המקנה הכשרה לבצע פעולות רפואיות בסיסיות מאלה אשר רופא יכול לבצע, אך מתקדמות מאלה שמגיש עזרה ראשונה מסוגל להעניק. מדובר בפעולות שלרוב ניתנות בשטח או לפני הגעתו של צוות רפואי מוסמך. לאחר הגעת הצוות הרפואי המטופל יפונה לבית חולים כדי לקבל טיפול מעמיק יותר שיפתור את הבעיה.

במסגרת קורס חובש לומד מספר כישורים בסיסיים אך חשובים הנדרשים למתן טיפול רפואי ראשוני בזירת ההתרחשות. מעבר ללימוד של חומר תאורטי הנוגע לגוף האדם כמו אנטומיה בסיסית ומשולש החיים, מוענקים גם כלים וטכניקות למתן הטיפול עצמו. סוגי טיפול אלה כוללים חילוץ חפץ זר מגרון, טיפול באירוע רב נפגעים, טיפול בפציעות בטן, ועוד. לימודים אלה כוללים גם התנסות מעשית שמלמדת את החובש לבצע אותן כראוי.

 

מה החשיבות של הקורס הזה?

קורס חובשים הוא בין הקורסים החשובים שניתן לעשות כיום. מדובר בקורס שאחראי באופן ישיר על הצלת חייהם של אנשים רבים, שכן הוא מהווה את הטיפול הראשוני המכריע במקרה חירום בשטח. לדקות הראשונות של פגיעה רפואית משמעותית יש חשיבות רבה, ואי מתן טיפול ראוי במסגרתן עלול לגרום לנזק קבוע בקרב המטופל ובמקרים מסוימים אף למוות.

 

מה ניתן לעשות אחרי השתתפות בקורס זה?

קורס חובשים משמש קבוצות וגופים רבים ברחבי הארץ ובעולם. במקרים רבים יש המלצה (ולעיתים אף דרישה) לצירוף של חובש לאירוע מסוים. למשל, טיולים בשטח של קבוצות במסגרת פעילות כזו או אחרת לרוב יכללו במסגרתם ליווי של חובש מוסמך. מאחר ובטיולים לעיתים קיים מרחק רב בין מקום האירוע לבין המוסדות הרפואיים הכי קרובים, החובש אמון על ביטחונם ובריאותם של המשתתפים בטיול.

חבישה

כמה עולה קורס חובשים?

עלותו של קורס חובשים עשויה להשתנות בין מוסד למוסד, אך טווח המחירים הנפוץ ביותר הוא לרוב בסביבות 2900 – 3500 ₪. המחיר אולי נשמע מעט גבוה, אך חשוב לזכור שאחרי קורסים חובשים ניתן לעסוק בתור חובש מקצועי ולהרוויח כמויות נאות של כסף, לכן מדובר בהשקעה שיכולה להחזיר את עצמה מהר מאוד.

 

לסיכום

קורס חובשים הוא קורס בעל חשיבות מכרעת ביותר כמעט בכל סיטואציה אפשרית. בעזרתו ניתן להיות אחראים באופן ישיר על האפשרות להציל חיים, מה שמביא לסיפוק שקשה להתעלות עליו. מומלץ בחום להירשם ולהתנסות בקורס מסוג זה.

החייה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם