כמה עולה מחבר RJ45 ומה ההבדלים בין המחברים השונים

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוב המכשירים עובדים היום באמצעות טכנולוגיית Wi-Fi, מה שגורם לאנשים לשכוח את הבסיס לכל חיבור רשת, וזהו כבל האתרנט RJ-45. כבל זה אחראי על כל חיבורי הרשת עבור מגוון מכשירים בבית ובמשרד, ועל אף שהוא מאוד נפוץ, הוא נוטה להישכח. לכן הכנו לכם מדריך מיוחד לכבל זה.

 

מהו אתרנט?

אתרנט (Ethernet) היא טכנולוגיה ותיקה לתקשורת מקומית בין מחשבים ומכשירי תקשורת שונים. ישנם מכשירים שחייבים, על אף שהטכנולוגיה האלחוטית התקדמה מאוד, להיות מחוברים בכבל למודם או המחשב האחראי על העברת הנתונים אליו וממנו. מחשבים נייחים, מכשירי פקס, מדפסות, ובעצם כל מכשיר שמצריך תקשורת ואינו מכיל כרטיס רשת מיוחד לתקשורת אלחוטית.

 

איך בנוי כבל RJ-45?

כבל rj45 בנוי משמונה סלילים בצבעים שונים, שמטרתם היא לתת לו יכולת לעבוד במגוון ערוצים ומהירויות. כאשר הוא משתמש במעט היכולות, למכשירים 'נחותים' כדוגמת פקס, הוא עשוי להשתמש באחד או שניים מתוך שמונת הערוצים, מה שמעיד על פוטנציאל נמוך לאותם מכשירים. לעומת זאת, כאשר הוא מתבקש להעביר נתונים בצורה מהירה, כמו ג'יגה לשנייה, הוא משתמש בכל פוטנציאל הכוח והערוצים שלו.

 

ההבדלים בין המחברים השונים

מחברים המתאימים לכבלי RJ-45 מגיעים בסוגים שונים:

  • מתאם בעל הגנה מפני מים

  • מתאמים לסוגים שונים של חיבורים – CAT5e, CAT6, CAT7  ועוד, כל אלו הם מחברים בעלי חיבור RJ-45 בצד אחד ובצד השני חיבור המתאים לצורך שלכם

  • מחבר נקבה ונקבה – בדרך כלל משתמשים בכלים כאלה ע"מ ליצור הארכה לכבל קיים שאין אפשרות להחליף, אך יש צורך להאריך אותו, או לשנות את אופי החיבור מ RJ-45 לחיבור אחר

  • מתאמים שלא מצריכים כלים על מנת להתקינם

  • תקן RoHS – Restriction of Hazardous Substances, זהו תקן שתכליתו שמירה על איכות הסביבה והוא מעיד שהחומרים מהם יוצרו המחברים נטולי עופרת וידידותיים לסביבה

  • ועוד

 

כמה עולים המחברים השונים

למחברים שונים מחירים שונים, בהתאם לצורך. מתאמי RJ-45 נחשבים לנפוצים במיוחד ועל כן מחירם בהתאם, ומתחיל משקלים אחדים. חיבורים פשוטים ניתן לרכוש בחבילות של 5 או 10 במחיר 25-50 ₪ בלבד. ישנם סוגים מיוחדים יותר של חיבורי RJ-45 שעלותם גבוהה יותר, למשל חיבור לכבל CAT6a שעשוי לעלות 23 ₪ למחבר יחיד.

במידה ואתם אחראים על מספר מחשבים ומתאמי רשת, ניתן לרכוש כמות כבלים באופן סיטונאי וכך לחסוך הרבה בעלויות. אל תשכחו שיש גם צורך לקנות כיסויים למחברי הכבלים, שעלותם נמוכה מאוד, סביב 80 אגורות ליחידה.

 

לסיום

אפילו שנראה שחיבור באמצעות כבל הוא מיושן ושייך לדור העבר, הוא עדיין הכלי היעיל והבטוח ביותר בימינו להעביר נתונים. כאשר שני מכשירים מחוברים יחד באמצעות כבל, קשה מאוד לפרוץ למערכת התקשורת ביניהם. וזהו הסיבה שעד היום חיבור RJ-45 הינו נפוץ מאוד וימשיך להיות כך גם בשנים הבאות.

מחבר RJ45

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם