כמה עולה אופנוע ים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כולנו מכירים את הכלי הזה, וכל מי שאוהב להיות בים ואוהב ספורט ימי חולם לקנות אופנוע ים. זה כלי נהדר שיכול לספק שעות ארוכות של הנאה ואדרנלין לכל חובבי המים. ניתן גם להפליג איתו באופן רגוע, וגם לבצע איתו תרגילים שונים במים. אופנוע ים הוא כלי סופר פופולרי, והרבה אנשים בישראל מחזיקים אותו. אז כדי לחסוך לכם זמן, יצאנו לברר עבורכם כמה יעלה לכם אופנוע ים. מוכנים? בואו נפליג!

 

מה זה אופנוע ים?

אופנוע ים הוא כלי שיט שהשליטה והתפעול שלו דומים לשליטה ולתפעול של אופנוע שטח, ומכאן הוא קיבל את השם שלו. מי שרוכב על אופנוע ים יושב על הכלי ולא בתוכו, כאשר אופנועי ים מסוגלים לשאת לכל היותר 3 אנשים. המנוע של אופנועי הים עובד על משאבת סילון מים, והשליטה באופנוע הים היא באמצעות כידון – כמו שליטה של אופנוע רגיל. במדינת ישראל החוק מחייב רישיון נהיגה ספציפי לאופנוע ים. רישיון הנהיגה כולל מבחן תיאורטי ומבחן מעשי, שניתן לגשת אליהם החל מגיל 16. פרטים נוספים תוכלו למצוא בלינק הבא motorcenter.co.il.

אופנוע ים

דגמים שונים של אופנועי ים

יש מגוון רחב מאוד של דגמים שונים של אופנועי ים, שכל אחד מהם משמש למשהו קצת שונה. אז הכנו לכם כאן רשימה קצרה עם חלק מהדגמים. לפני כן נציין שיש אופנועי ים שרוכבים עליהם בעמידה, אך הדגמים הפופולריים יותר הם כאלו שרוכבים עליהם בישיבה.

  1. אופנוע ים קטן – זהו הסוג הקטן והזול ביותר של אופנועי ים, וכנראה שרוב אופנועי הים שאתם רואים בארץ שייכים לסוג הזה. הם נוחים מאוד לרכיבה, ואפשר לגרור אותם עם רכב. לרוב יש להם מנוע 4 פעימות חסכוני בדלק. הסוג הזה מיועד לרוכב אחד, ובדרך כלל משתמשים בו באגמים, כמו הכינרת למשל, ולא בים הפתוח.
  2. אופנוע ים פנאי – אלו אופנועי ים גדולים יותר, שנחשבים לעמידים ואמינים במיוחד. יש בהם מקום ל- 3 מבוגרים, וגם לא מעט מרחב לאחסון ציוד. באופנועי הים הללו יש גם הילוך אחורי ובלם.

 

אז כמה זה עולה לנו?

כמובן שמה שמעניין אותנו בשורה התחתונה זה כמה יעלה לנו התענוג שנקרא אופנוע ים? צריך לומר שקשה לדבר על מחיר ספציפי, כי כמו שבטח כבר הבנתם, יש מגוון ענק של אופנועי ים. באופן כללי ניתן לומר שהמחיר של אופנועי ים הוא בין 60 ל- 150 אלף שקלים, הכל כמובן תלוי בדגם, בחברה, ובביצועים. מלבד זאת, יש להוסיף גם עלויות של דלק, ביטוח, אגרה שנתית, טיפולים ועוד.

 

סיכום

אין ספק שאופנוע ים הוא כלי נהדר למי שאוהב לבלות בים ובמים. שני הדגמים שהכרנו לכם כאן מומלצים למתחילים, ואנו בטוחים שתהנו מהם מאוד. אז שיהיה בהצלחה, והכי חשוב – שמרו על עצמכם!

אופנוע ים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם