כיצד מנקים מערכות סולאריות?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אחת הטכנולוגיות המדהימות שצוברת תאוצה בשנים האחרונות היא מערכות האנרגיה הסולארית. באמצעות מערכות אלה ניתן לנצל את מקור הכוח הגדול ביותר שקיים אצלנו,  השמש, ולתעל אותה לצורך ייצור חשמל, חימום מים ועוד. מעבר לתרומה האקולוגית, מדובר בחיסכון של כסף ושל אנרגיה, מה שהופך את החשמל הסולארי לפתרון אידיאלי. אבל כמו כל דבר, גם מערכות סולאריות צוברות לכלוך ומדובר באתגר לא קטן לנקות אותן. אז איך עושים זאת ומהי הדרך הטובה ביותר?

 

למה חשוב לנקות מערכות סולאריות?

ניקוי מערכות סולאריות הוא הכרחי ממספר סיבות. קודם כל, כשהפאנל מלוכלך הוא קולט פחות שמש. ככל שהפאנל קולט פחות שמש- כך הוא יפיק פחות חשמל סולארי. בדיקות הראו שמדובר בכ-30 אחוז ירידה! אתם לא רוצים שהתפוקה תרד ועל כן מומלץ ביותר לנקות את הפאנלים.

דבר שני הוא שלכלוך עלול לפגוע במערכת עצמה. הוא עלול לשחוק או לשרוט את הפאנלים, או לייצר חסימה כזו או אחרת. הפאנלים הם יקרים ולא פשוט להחליפם, על כן ניתן למנוע מצבים כאלה באמצעות תחזוקה שוטפת.

 

מתי כדאי לנקות פאנלים סולאריים?

דבר זה משתנה בהתאם לסוג הפאנל שברשותכם. יש פאנלים שדורשים ניקוי שבועי, חודשי, או תקופתי. ניתן להסתכל באופן עצמאי על מצב הפאנלים לאורך זמן בכדי לראות מתי הם מתלכלכים או לבדוק מידע זה דרך פניה ליצרן הפאנלים הסולאריים שלכם. אנשי מקצוע אלה אמורים להיות מסוגלים לייעץ לכם בנושא.

clean solar systems

שיטות לניקוי מערכות סולאריות

לאורך השנים ייצרו מספר שיטות לניקוי פאנלים סולאריים, החל משטיפה ידנית ועד לטכנולוגיות אוטומטיות לחלוטין. בעוד מי גשמים יכולים להסיר חלק מהלכלוך שנאסף על הפאנלים לאורך זמן, הם יכולים גם לגרום ללכלוך להצטבר בתחתית הלוחות ולמנוע מהם לפעול כראוי.

קיימות מכונות רובוטיות אוטומטיות או חצי אוטומטיות שמיועדות לניקיון. רובוטים אלה משתמשים בזרימת אוויר ומיקרופייבר רך בכדי לנקות את הפאנלים. מדובר בשיטה טובה אך יקרה בהחלט.

קיימות חברות תחזוקה שמתמחות בניקוי פאנלים. המנקים משתמשים במברשות מיוחדות וספוגים תוך כדי שימוש בתערובת של חומץ ומי חמצן או חומר ניקוי ייעודי אחר. פעולה זו מתבצעת בעדינות וניתנת גם לביצוע עצמי אם יש לכם מערכת סולארית קטנה בבית או בבית העסק.

שימו לב שחשוב להשתמש אך ורק בשיטות מורשות ומוכחות כדי חלילה לא לפגוע במערכת.

 

ניקוי מערכת סולארית באמצעות RST

טכנולוגיה חדשה ומסקרנת זו מאפשרת לנקות ולשטוף פאנלים סולאריים באמצעות מים מוטפלים. זה נעשה באמצעות לחץ נמוך ואין צורך בשום מגע פיזי. ניתן לכוונן את המערכות האלה כך שיפעלו באופן אוטומטי על פי לוח זמנים מוגדר מראש. בדרך זו אתם לא צריכים לדאוג מהניקיון- כי המערכת עושה זאת בשבילכם. מערכות אלה מתאימות למערכות סולאריות מסחריות וניתן להתקין אותן בקלות ויעילות.

מערכות סולאריות נקיות

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם