מה הצעדים לבניית תמהיל ריביות אופטימלי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אם מעולם לא שמעתם על המונח "תמהיל ריביות" ואתם לא יודעים מה מטרתו – אתם לא לבד. למעשה, מדובר במונח מהתחום הפיננסי, בדגש על עולם ההלוואות ובפרט עולם המשכנתאות. את מלאכת בניית התמהיל, לרוב מבצעים אנשי מקצוע מיומנים בעלי כלים מתאימים לבנייתו. אם בכל זאת אתם מעוניינים לדעת איך זה עובד, הגעתם למקום הנכון. 

 

תמהיל ריביות

במילים פשוטות, תמהיל ריביות, כשמו כן הוא תמהיל של כמה סוגי ריביות המנוקזים להלוואה אחת, לרוב משכנתא. הרציונל העומד מאחוריי תמהיל הריביות הוא הרצון לנסות להרוויח את הכי טוב מכל העולמות, שכן אין ריבית מושלמת לכל מטרה. באמצעות ערבוב מסלולי הריבית אנשי מקצוע כמו אהד ויס מומחה לייעוץ משכנתאות, בוחרים את המסלולים שמשתלבים הכי טוב יחד, זאת כדי להביא לנטילת המשכנתא הזולה והבטוחה ביותר.

 

איך בונים תמהיל אופטימלי?

כאמור, בניית התמהיל היא מלאכה ששייכת לבעלי מקצוע מעולמות הפיננסים, כאלו שמכירים את תנודות השוק, השפעתן על הריביות וכן על ההלוואות השונות. כדי לעשות סדר, ריכזנו עבורכם את הצעדים לבניית תמהיל ריביות אופטימלי:

 

ניתוח השוק הפיננסי

ראשית, ואולי החשוב ביותר, לפני בניית תמהיל הריביות נדרשת חקירה וניתוח של השוק הפיננסי כפי שהוא ברגע הנתון, וכן תוך מבט מפוכח על העתיד. נכון ליום כתיבת המילים הללו, החזרי המשכנתא החודשיים הולכים וגדלים אצל אזרחים ישראלים רבים, אחת הסיבות לכך היא בניית תמהיל שלא התחשב בשינויים שידע השוק.

חשוב להבהיר, ישנן שינויים שקשה לנבא וכן קשה לנבא את השפעתן, אך אנשי מקצוע מיומנים מספיק הם כאלו שיודעים להתבונן על המצאות בצורה מפוכחת, ולהתאים את התמהיל בהתאם.

 

הכרת הגופים הפיננסים

לכל גוף מלווה יש מאפיינים ייחודיים בעלי השפעה ניכרת על ההלוואות. כמו כן, ההבדלים הללו עלולים להיתפס כשוליים עבור מי שאינו מבין לעומק את ההשפעה הגורלית של כל תזוזה מספרית קטנה ככל שתהיה. לשם כך, דרושים אנשי מקצוע המעורים בתנאים הייחודים שכל אחד מהגופים מציע בהינתן למאפיינים של כל לווה ולווה.

 

משחק נכון על הריביות השונות

מרבית האנשים מתייחסים לריבית כמונח אחד, גדול וכוללני. יחד עם זאת, המונח ריבית מגלם בתוכו משמעותיות רבות וגורמים רבים, כך שקיימים הבדלים דרמטיים בין הריביות השונות. בהתאם, תמהיל ריביות נכון היה כזה שמשלב בתוכו כמה סוגי ריביות, תוך הבנת ההשפעה הגולמית של כל ריבית בפני עצמה וכן השפעתן ההדדית אלו על אלו.

 

לסיכום – תמהיל אופטימלי הוא תמהיל מפוכח

תמהיל ריביות הוא כלי שעומד לשירות אנשי המקצוע הפיננסים לשם הרכבת הלוואה או משכנתא. כמו כן, אלו שבונים תמהיל ריביות לוקחים בחשבון גורמים רבים אשר עלולים להשפיע, וכן על גורמים עתידיים. כדי להבטיח את התמהיל הטוב ביותר, חשוב להיוועץ באנשי מקצוע הטובים ביותר ובעלי ניסיון מוכח בשטח. בהצלחה!

ייעוץ משכנתאות

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם