איך להתמודד עם סתימת ביוב בבית משותף

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לשכנים יש סתימת ביוב והבית שלכם הוצף? כיצד מתמודדים עם סתימות בבית משותף מבלי לריב עם השכנים? כיצד למנוע את הסתימה ומי צריך לשלם על הנזק? כל התשובות במאמר הבא.

 

הגורמים לסתימת ביוב בבית משותף

סתימת ביוב בבית משותף היא עניין מטריד ולא נעים – לא רק בגלל הריח! דיירים המתגוררים בקומות נמוכות עלולים לסבול מהצפות ביוב כאשר לשכנים יש סתימה. צנרת הביוב של כל דירה מתנקזת לצנרת המשותפת של הבניין ולעיתים ישנן תקלות. הבעיות עלולות להתרחש גם בבניינים חדשים ויכולים להיות לכך כמה גורמים. הגורם הראשון בעיקר בבניינים חדשים ובדירות ששיפצו אותם. מערכת הביוב עלולה להיסתם מבטון ואבנים בעת הבנייה ובכך למנוע מעבר תקין של מים. הגורם השני נפוץ יותר. השכנים זורקים מגבונים או פסולת אחרת שאינה מתכלה, שמנים וכיוצא בזה ובכך פוגעים בצנרת המשותפת, ויותר מכך במערכת הטיהור הארצית. גורם נוסף הוא חדירת שורשים למערכת הביוב. זהו אחד הגורמים היותר מזיקים מכיוון שלשורשים יש סביבה אורגנית נפלאה בביוב והם מהר מאוד מתפשטים ומסתעפים. גם התיישנות הצנרת עלולה לגרום לסתימה. בצנרת נוצרת חלודה לאורך השנים, היא נסדקת והחיבורים שלה רופפים או שבורים.

 

כיצד מתמודדים עם סתימת ביוב בבית משותף?

פתיחת סתימות נעשית בשתי שיטות. האחת היא שאיבה בה חברה מקצועית מגיעה עם משאית עליה מותקן ציוד מתקדם ושואבת בוואקום ובחוזקה את הפסולת, אך לא לפני זיהוי מקור הסתימה. לחברה יש טכנולוגיה לאיתור נזילות בה עושים שימוש ברובוטים ומצלמות תרמיות המזהים ביתר דיוק את המקור של הסתימה. פתיחת סתימות אודי שאיבות ביוב היא דוגמה לחברה מומלצת כזו. השיטה השנייה לפתיחת סתימה היא באמצעות הפעלת לחץ מים גבוה. הלחץ כל כך חזק שלסתימה אין ברירה והפסולת נדחפת מחוץ לצנרת. אם מדובר בסתימת בטון החברה תעשה שימוש במכרסם בטון וברזל. לעומת זאת, אם מדובר בסתימת שורשים, יש לחתוך אותם (לא לתלוש) במכשור מיוחד ולפזר חומרים שימנעו את צמיחתם המחודשת. החומרים הללו ידידותיים לסביבה ומאושרים על פי התקנות. לאחר הסרת הסתימה מכל סוג החברה מפעילה מכשור השוטף את הצנרת ומחטא אותה. בדרך כלל הסתימה נמצאת בחיבורים של הצנרת ואם החיבורים רופפים יש להחליפם. במקרים מסוימים צריך להחליף גם את כל הצנרת. לחילופין, חברה מקצועית יכולה גם לחדש את הצנרת על ידי ציפוי שלה בחומרים מיוחדים.

 

מי משלם על הנזק והטיפול בצנרת?

בבניינים חדשים בהם נוצרת סתימה מבטון ואבנים העלויות הם של הקבלן. מסירת הדירה צריכה להיות ללא תקלות וכאשר הן קורות מגיע לכם פיצוי. במקרה של שיפוץ בדירה אתם תישאו בעלויות. במידה והסתימה מהשכנים גורמת להצפת ביוב אצלכם, כל הדיירים יצטרכו לשאת בתשלום בייצוג וועד הבית או בפניה לאגודה לתרבות ודיור. לפיכך, יש להימנע מהשלכת מגבונים ופסולת שאינה מתכלה לאסלות וכיורים. בדירה מושכרת, בעל הדירה יצטרך לשאת בעלויות אלא אם בחוזה השכירות נכתב אחרת.

 

פיצוץ צנרת

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם