כמה עולה עיצוב גינה עם פינת ישיבה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אם תשאלו הרבה מבעלי ובעלות גינות – החלק השווה ביותר בגינה שלהם הוא פינת הישיבה, בה הם שותים את הקפה שלהם בכל בוקר, או יושבים עם האורחים שלהם, או עושים את שיחות הטלפון שלהם וכו'.

פינת ישיבה באמת יכולה לשדרג גינה ולהוות פינת חמד פרטית.

כמה תעלה גינה כזו? המחירים משתנים לפי מספר פרמטרים שמאפיינים את הגינה המובוקשת, ומובאים כעת לפניכם:

 

שטח ותשתית

ככלל – חשוב לזכור שמחיר עיצוב גינה תלוי בראש ובראשונה בגודל השטח (במטרים רבועים, משמע – ריבועים של מטר על מטר). לא כל פני שטח נראה לעין הוא שמיש באותו אופן מובנים של עיצוב גינה. המשטח הבסיסי שאפשר לעבוד איתו והמערכות הבסיסיות שמותקנות עליו (למשל – השקייה) מהווים את התשתית שעליה נשענת כל הגינה. בסיס איכותי ומושקע הוא חיוני לשגשוג של הגינה, על אף שהוא לא תופס מקום מרכזי בנראות המיידית של הגינה – הוא זה שמאפשר את כל מה שיקרה מעליו.

 

צמחייה

מחיר הגינה יושפע באופן ישיר מסוג הצמחייה שתבחרו. על מנת לסבר את האוזן – מחיר עת הדר צעיר הוא בסביבות 150-250 ש"ח בעוד שמחירו של עץ בוגר עשוי להגיע ל- 600-900 ש"ח. דשא טבעי עולה 70-90 ש"ח למטר רבוע במעמד השתילה, אך דורש גם הוצאות תחזוקה שוטפות. בעת מלאכת עיצוב גינות בעלי המקצוע בוחרים את הצמחייה בתבונה רבה ובהתאם לתוואי השטח הקיים.

 

דק

פינת ישיבה זקוקה למשטח יציב עליו היא יכולה לעמוד בבטחה. דוגמה לסוג משטח שמחמיא לריהוט גן הוא דק – ריצוף עץ מוגבה. מחיר הדק למ"ר נקבע לפי סוג העץ. למשל – מ"ר של דק אורן עולה כ- 300 ש"ר, בעוד שמ"ר של דק מסוג איפאה יכול לעלות כ- 600 ש"ל.חשוב לזכור שגם משטח דק מצריך תחזוקה שוטפת (ניקוי ושימון), שניתן לעשותה בעצמכם, או לחלופין לשלם לאנשי מקצוע שיבצעו אותה.

 

ריהוט חוץ

לבסוף, נוסיף לתכנון את הרהיטים שמרכיבים את פינת הישיבה, בדרך כלל מדובר בשולחן ומספר כיסאות. גם בתחום הזה המחירים יכולים לנוע בטווח רחב מאוד בהתאם לחברה שממנה נקנים הרהיטים, הסוג והעמידות שלהם, והכמות או הגודל. אין סיבה לחרוג מדי מהצרכים הפרטיים שלכם, אבל גם לא כדאי לחסוך בפרמטר העמידות – ריהוט שעומד באופן תמידי בחוץ נחשף להרבה שמש, רטיבו, רוח וכיוב', ואם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם נאלצים לחדש אותו מהר מאוד – כדאי להשקיע כדי שיהיה עמיד כמה שאפשר.

 

לסיכום

פינת ישיבה היא הגאווה והנחת הפרטית של אנשים רבים, והמחיר של גינה עם פינה כזו תלוי במספר משתנים ויכול לנוע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים. כדאי לחשוב מה הם הדברים החשובים לכם ביותר באופן אישי ולהשקיע בהם במיוחד.

ריהוט גן

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם