כמה עולה עו"ד מקרקעין?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אתם לפני מכירת נכס? קניית נכס? קיבלתם ירושה שעליכם לחלק בין בני המשפחה? מעוניינים לתבוע על נזק שנגרם בבניין? להסדרת כל אלה יש צורך בעורך דין מקרקעין שילווה אתכם בתהליך. מה המחיר של עו״ד כזה? איך מודדים את השווי ומה המחירים בחוק? בואו נצלול לפרטים ביחד.

 

מה עושה עו״ד מקרקעין?

עורך דין מקרקעין עוסק בכל הקשור להסדר נכסים. אם למשל עניינה של העיסקה הוא ברכישת דירה, עו״ד מקרקעין צריך לבצע כמה שלבים. קודם כל, עורך הדין יבדוק האם הדירה רשומה בטאבו והאם קיימות הערות אזהרה שיש לשים לב אליהן. אחר כך, עורך הדין אמור לבדוק האם יש ללקוח שרוכש את הדירה, עוד דירות נוספות בבעלותו או דירות שהיו שייכות לו בעבר.

באמצעות הפרטים הללו, העורך דין יוכל לחשב את מס השבח, שמוטל על רווחים שמקורם ממכירת נכסים. השלב הבא בתהליך יהיה כתיבת החוזה – עורך הדין יערוך חוזה עבור מכירת הדירה שנקרא חוזה מכר. אם אתם מעוניינים במידע נוסף – כדאי שתפנו אל משרד עו״ד לענייני מקרקעין.

נדלן

מדוע צריך עורך דין מקרקעין לתמ״א 38?

תמ״א 38 היא תכנית מתאר שקיימת בכל עיר, העוסקת בחיזוק וטיפול במבנים ברחבי הארץ. מטרת התמ״א היא למעשה לשמור על המבנה ולחזק אותו כך שיהיה עמיד במקרים של אסונות טבע כמו רעידת אדמה. התוכנית מיועדת עבור בניינים שקיבלו היתר בנייה לפני שנת 1980 וניתן להוציאה לפועל רק במידה וכל דיירי הבניין מעוניינים בה.

רצוי לבחור גם עו״ד שיהיה בקרבת המגורים שלכם על מנת שיהיה יותר קל ליצור איתו קשר תכוף בנושא הבניין. אם למשל הבניין ממוקם בצפון המדינה, כדאי לפנות אל עו״ד מקרקעין בקריות.

 

מה טווח המחירים של עורך דין מקרקעין?

שכר טרחה בנושא מכירת או קניית דירה לרוב יהיה 0.5% משווי הכנס. לדוגמה, אם מכרתם דירה בשווי מיליון ש״ח, תשלמו לעורך דין כ-5,000 ש״ח. קחו לתשומת ליבכם שאם אתם רוכשים דירה מקבלן, לשכר הטרחה של עורך הדין ששכרתם, יתווסף גם התשלום שתעבירו לעורך הדין של הקבלן. בנושא הזה, החוק מגביל את שכר הטרחה לעורך דין השני עד ל-5,000 ש״ח.

 

מה המחירים לשירות של עורך דין מקרקעין?

  • שכר טרחה מינימלי לפגישה אחת יהיה בין 300 ל-1,200 שקלים.
  • ייעוץ בתחום המקרקעין כולל הכנת מסמכים וחוזים עולה בין 500 ל-1,500 שקלים.
  • שכר טרחה לעו״ד עבור רישום דירה בטאבו נע בין 2,000 ל-4,000 שקלים.
  • אם התחלתם תהליך עם עו״ד ואתם מעוניינים להמשיך בפגישות, כל פגישה נוספת תעלה בין 600-1,000 שקלים.
  • ייעוץ לעסקים בתחום המקרקעין יעלה בין 300 ל-1,500 שקלים.
  • כתיבת תצהיר על ידי עורך דין תעלה בין 400 ל-1,200 שקלים.
  • כתיבת חוות דעת משפטית תעלה בין 1,000 ל-4,000 שקלים.
  • כתיבת צווים זמניים תעלה בין 2,000 ל-3,500 שקלים.

עורך דין מקרקעין

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם