כמה עולה עו"ד מקרקעין?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

עורכי דין המתמחים בתחום המקרקעין הם גורם בעל חשיבות רבה בעסקאות נדל"ן. הם מסייעים ברכישה, מכירה והשכרה של נכסי נדל"ן ומוודאים שהעסקה מתנהלת כחוק ובהתאם לאינטרסים של הלקוח. עולה השאלה –  כמה בדיוק עולה שירות עורך דין בתחום זה?

 

המחיר תלוי במספר גורמים

המחיר של שירותי משרד עורכי דין מקרקעין תלוי בכמה גורמים: ניסיון עורך הדין, מיקומו הגיאוגרפי, סוג העסקה, מורכבותה, לו"ז הרצוי וכמובן – היקפה הכספי של העסקה. לדוגמא, עורך דין בכיר עם ותק רב יגבה יותר מעו"ד צעיר שרק החל את דרכו. עורך דין מת"א יקר יותר מעו"ד מעיר קטנה בפריפריה. רכישת קרקע לבניית בית מגורים פשוטה יותר מרכישת בניין משרדים או קניון. וכך הלאה.

דיני מקרקעין

שכר טרחה קבוע

יש עורכי דין הגובים שכר טרחה קבוע עבור כל עסקת נדל"ן, בלי קשר לגודלה או מורכבותה. מדובר בד"כ בסכום של 2,000 – 10,000 ש"ח עבור כל עסקה. אופציה זו מתאימה בעיקר לעסקאות קטנות יחסית שאינן מורכבות במיוחד.

 

אחוז מהעסקה

לרוב, עורך דין לענייני מקרקעין בקריות גובה תשלום על בסיס אחוז מהיקף העסקה. ככל שהעסקה גדולה יותר כך יקבל עו"ד תשלום גבוה יותר, בהתאמה. האחוז המקובל הוא 1-2.5% בממוצע, אך יש משתנים: למשל, בעסקאות מעל 20 מיליון ש"ח האחוז יורד בהדרגה.

 

תשלום שעתי

יש עורכי דין הגובים תשלום לפי שעות עבודה. כמובן שלאורך זמן אופציה זו בד"כ יקרה יותר עבור הלקוח מאשר תשלום חד פעמי קבוע או אחוזי. אבל יש מי שמעדיפים שקיפות ושליטה על התהליך באופן זה. המחיר לשעת עבודה נע בין 500-1500 ש"ח בהתאם לוותק וניסיון.

 

עסקת מכר של דירה

רכישת דירת מגורים היא העסקה הנפוצה ביותר בתחום הנדל"ן. מחירה של דירה ממוצעת בפריפריה עומד היום ביותר ממיליון ש"ח. דירה במרכז הארץ עולה בממוצע כ-2-2.5 מיליון ₪ וככל שמתקרבים למרכז ת"א היא עולה עוד יותר. לפי הנתונים לעיל, עורך דין יקבל בין 5-10 אלף ש"ח עבור עסקת קניית דירה ממוצעת. בעסקאות יוקרתיות יותר הכוללות מרכיב של מימון, המחיר יכול להגיע ל-15-25 אלף ש"ח.

דִירָה

רכישת קרקע לבנייה

קרקע לבניית בית פרטי או פרויקט בנייה רחב היקף עולה כמה מיליוני ש"ח. היות ומדובר בסכומי עתק, על הקונה יהיה לשלם לעו"ד בין 20 אלף ש"ח לבין מאות אלפי שקלים בעסקאות הגדולות ביותר, הכול תלוי באחוזים שייקבעו בין הצדדים.

 

בניית בית פרטי

הקמת בית מגורים פרטי כוללת רכישת קרקע, ליווי מול רשויות התכנון והבנייה, פיקוח על הקבלן ועוד. זוהי עסקה מורכבת שדורשת השקעת שעות רבות מעורך הדין. במקרה זה התשלום ייגזר ככל הנראה ממספר השעות בפועל, והעלות תנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים. הכול תלוי כמה זמן נמשכת הבנייה, כמה סיבובים יש מול הרשויות וכד'.

 

מיזמי בנייה גדולים

קבוצות קבלנים גדולות הרוכשות קרקעות ענקיות להקמת פרויקטים משמעותיים של נדל"ן כמו שכונות מגורים, מרכזי קניות, מגדלי משרדים ועוד – נדרשות כמובן לשירותים משפטיים נרחבים ויקרים בהרבה. במיזמים של מאות יחידות דיור או נכסים מניבים בהיקף של מאות מיליוני ש"ח, עלויות עורכי הדין יכולות להגיע לסכומים של מיליוני שקלים בודדים.

עורך דין מקרקעין

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם