כמה עולה לקנות נכס מסחרי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

נכס מסחרי עולה יותר מנכס נדל"ן רגיל. הפוטנציאל לרווח ולתשואה מנכס נדל"ן מסחרי הוא גבוה הרבה יותר. נכס מסחרי יכול להיות מחסן, חנות, בניין משרדים או אפילו משרד קטן. כדי לרכוש נכס מסחרי יש צורך בהון עצמי גבוה במיוחד. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם מידע שחשוב שתכירו לפני שאתם רוכשים נכס מסחרי.

 

איך מוצאים נכס מסחרי טוב להשקעה?

כשמחפשים להשקיע בנכס נדל"ן מסחרי, חשוב לזכור כמה נקודות:

 

ביקוש והיצע

לפני רכישת נכס מסחרי, חשוב להכיר את התחום ולדעת מה גובה הביקוש ומה גובה ההיצע בתחום. כדאי להיעזר עם מומחי נדל"ן לצורך כך כדי לקבל הערכות מצב על התפתחות הענף. לא בכל נכס מסחרי משתלם להשקיע ולכן חשוב לעשות שיעורי בית מקיפים לפני ביצוע עסקה כזו.

קיימים ערים בהן הביקוש הוא גבוה לעומת ערים בהם ההיצע גדול ולא משתלם לרכוש שם משרד. לאחר שבדקתם עם מומחים בתחום את גובה ההיצע בשוק, אתם יכולים לפנות לחפש משרדים למכירה, או אפילו חנויות ומחסנים מתאימים להשקעה שלכם.

 

מיקום הנכס המסחרי

כדי שההשקעה תהיה רווחית היא חייבת להיות במיקום מוצלח ומבוקש. חפשו לרכוש נכס מסחרי במקום בו הענף המסחרי עתיד לצמוח. כך תהנו מהשבחת הנכס ומביקוש רב עם התפתחות הענף. אתם יכולים לחפש לרכוש משרד בבניין משרדים, מחסן לוגיסטי, חנות קטנה ועוד. בבחירת מיקום הנכס כדאי לקחת בחשבון את סוג העסק שיוקם בנכס המסחרי שלכם. לא תוכלו להשכיר את הנכס המסחרי שלכם לכל מטרה בכל מקום.

 

השקעה רווחית

הרבה בעלי עסקים העוסקים ברכישת נכסים מסחרים למדו לנצל הזדמנויות ולרכוש נכס מסחרי במחיר נמוך משמעותית. מקרים כאלו מתרחישים מידי יום ואם גם אתם מעוניינים לרכוש נכס מסחרי במחיר נמוך יותר ממחיר השוק, חפשו השעה כזו. זה יכול להיות בעל עסק שהלך לעולמו, בעל עסק שפורש מהעסק, עסק שפשט רגל ועוד.

 

מחיר ההשקעה

כדי להשקיע בנכס מסחרי צריך להביא הון עצמי גבוה. משכנתא לנכס מסחרי לא ממנת 100% מהעסקה ויש צורך בגיוס 50% לפחות. לא כל נכס מסחרי יתאים להשקעה של כל אחד. כדי לא לחרוג מהתקציב כדאי לחשב לפני הרכישה גם את ההוצאות הנלוות לה כמו הערכת שמאי, ליווי עו"ד, תשלום מיסים ועוד.

 

מה המחיר של נכס מסחרי?

מחיר נכס משרדי תלוי בפרמטרים רבים כפי שציינו כאן. ניתן לחלק זאת לפי אזורים. במרכז הארץ תוכלו למצוא משרדים למכירה בהם המחיר למ"ר נע בין 8,000 ₪ ל-18,000 ₪. ככל שתרחיקו יותר מהמרכז, מחירי המשרדים עשויים לרדת בהתאם.

 

שורה תחתונה

ברכישת נכס מסחרי חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים שציינו כאן. ההמלצה היא להיעזר במומחה נדל"ן שידע להעריך את גובה התשואה הצפויה מההשקעה. בהצלחה!

לקנות נכס מסחרי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם