כמה עולה מצבה מגרניט

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

הזמנת ובחירת מצבה כוללת בתוכה למעשה, מגוון של החלטות קטנות ומרכיבים שונים שמשפיעים באופנים שונים על המחיר. סוג החומר, גודל הכיתוב ואורכו, ואלמנטים נוספים ישפיעו על המחיר ויקבעו את עלות המצבה שאתם מזמינים. ההחלטה שמשפיעה על המחיר באופן המשמעותי ביותר היא החומר ממנו תהיה עשויה המצבה.

מצבה מגרניט, נחשבת למצבה מפוארת ויוקרתית שגם מחזיקה לזמן רב ולא דורשת ניקיון רב מדי וטיפול ובהתאם תעלה יותר ממצבות מאבן חברון סטנדרטית. לשם סיוע בתהליך הלא פשוט הזה – לפניכם כל מה שחשוב לדעת על כמה עולה מצבה מגרניט.

 

מה היא מצבה מגרניט וכמה תעלה?

האספקט שמשפיע הכי הרבה על תנודות המחירים בעסק המצבות הוא החומר ממנו תהיה עשויה המצבה. ישנם חומרים זולים יותר וסטנדרטיים, ולעומתם – אפשר להזמין גם מצבה משיש או מגרניט, שנחשבים לחומרים יוקרתיים וכן גם יקרים יותר להזמנה. הגרניט נחשב ליוקרתי וכדאי עבור מצבות מאחר ומדובר בחומר קשה שנשמר לאורך שנים רבות ובקושי ודורש טיפול.

מדובר במצבה שקל מאד לנקות מאחר וזהו חומר חלק. הגרניט נמכר כיום במגוון צבעים עבור מצבות: אפור, שחור ואדום בעיקר. המחיר עבור מצבה מגרניט, יהיה בטווח בין 10,000 ל- 18,000 לרוב, אך המחיר כמובן ינוע בהתאם לשינויים ותוספות שונות כמו חריטה, הוספת נר או אגרטל וכו'.

הזמנת מצבה מגרניט לקבורה בקומות, תדרוש הרבה פחות חומר ובהתאם תעלה כבין 2000 ל- 4000 ₪ בלבד. מצבה מגרניט אדום תעלה בכמה אלפים יותר, ממצבה בגרניט שחור בגלל השוני בעמידות ובנדירות של החומרים הללו.

 

מה משפיע על מחיר המצבה?

עד כה ראינו שסוג האבן של המצבה משנה את המחיר, ונראה הבדל בין אבן חברון בסיסית לבין אבני גרניט אדום וגרניט שחור. כך שסוג האבן משפיע ישירות על המחיר ולעיתים נראה אבנים שעולות כפול 2 וכפול 3 מאבן חברון סטנדרטית ונפוצה. מעבר לכך, יש עוד אספקטים שמשפיעים על מחיר המצבה וחשוב להכיר:

 

הכיתוב

הכיתוב על המצבה, בין אם מדובר בחריטה ובין אם באותיות מתכת מובלטות, משפיע על המחיר וכל אות וסמל יהוו בעצם תוספת למחיר. מחיר ש אות בחריטה ינוע לרוב בין 3-4 ₪ לכל אות או סימן, ואותיות בולטות ממתכת יעלו כ70 ₪ לאות או סימן, כך שאורכו של המשפט והכיתוב ישפיע על המחיר גם כן.

 

גודל המצבה

ישנם מחירים מוסדרים עבור כל גודל של מצבה, ונראה הבדל כמובן בין המחירים בהתאם גם כן. למשל גודל של מצבה סטנדרטים יהיה כפול פי כמה וכמה ממחיר של מצבה עבור קבורה בקומות, שם האבן הנדרשת קטנה יותר.

 

תוספות למצבה

תוספות שונות למצבה כמו כד מאותה אבן או בית מקובע על המצבה לנר זיכרון, יוסיפו עלויות עבור המצבה, לרוב משהו בין 150 – 450 ₪ לכל תוספת ולכן חשוב לקחת גם את זה בחשבון.

כמה עולה מצבה מגרניט

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם