כמה עולה מיתוג עסקי לעסק גדול

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מיתוג עסקי זהו תהליך שעל כל עסק לעבור, ועדיף בהתחלה שלו כמה שיותר מוקדם.

את תהליך המיתוג מומלץ לבצע עם חברה מוכרת וגדולה, בעלת ניסיון שתעזור לנו למתג את העסק בצורה הטובה ביותר.

אך גם בעסקים גדולים קיים הצורך להתחדש ולמנף חלקים מסוימים בעסק כמו מחלקה חדשה שנפתחת בעסק או כיוון עסקי קצת שונה שהעסק נכנס אליו ורוצה לפרסם אותו.

במידה ומדובר בחברה גדולה שרוצה לעשות מיתוג עסקי, העלות והפרוצדורה שונים לגמרי מעסק קטן ומתחיל שעושה זאת.

 

הבנת הצרכים החדשים של המיתוג העסקי

במקרה של עסק גדול שרוצה לבצע מיתוג, צריך להבין בדיוק מהם הצרכים או התנאים החדשים שנוצרו. לדוגמא חברת תיירות שנפגעה במשבר הקורונה תרצה לייצר מותג חדש של חופשה בארץ או חופשה שהיא יחסית מוגנת מהנגיף, שרוב האטרקציות הם בשטח פתוח, ולכן כל המיתוג העסקי שלה צריך להשתנות ולהתאים את עצמו מחדש למותג אחר ולמוצר אחר. כמובן שלא בגלל כל מחסום או אירוע החברה תשנה את המיתוג שהיא עבדה עליו והשקיעה בו רבות אך יש מקרים שהיעילות של המותג הישן פגה וחייבים להתחדש. פה כן צריך לעשות עבודה רבה בנושא המיתוג ולהתאים את המיתוג החדש לישן, ולפעמיים עדיף פשוט להקים אותו מההתחלה. למידע נוסף, היכנסו לאתר שטיק מדיה.

 

עלות התהליך של מיתוג עסקי לעסק גדול

ברוב המקרים שבהם חברה גדולה רוצה לבצע מיתוג עסקי העלות הכוללת של התהליך תהיה כמה אלפי שקלים, ותשתנה בהתאם למספר משתנים: הדרך שעשה העסק עד כה מבחינתם שם, לוגו, ויצירת מותג. הפרסום והמודעות שהעסק יצר. ועד משתנים נוספים שיעלו או יורידו את המחיר בהתאם. ניתן לומר שעלות בסיסית לעסק גדול תהיה החל מ2,000 ₪ לצורך זיהוי הצרכים במיתוג ובנייה התחלתית של המותג, והעלות הכוללת של כל התהליך, כולל שלבי הבסיס ועד פרסום מודעות עם השם, הלוגו, העיצוב החדש והגרפיקה העדכנית, יכולה גם להגיע לעשרות אלפי שקלים.

 

התאמת סדרי הגודל של תהליך המיתוג למציאות

פה חשוב לומר שיש להתאים את סדר הגודל של הפרויקט לעסק עצמו – אם לעסק יש הכנסות כבר תקופה, והוא בתזרים חיובי שגדל עם הזמן, מיתוג עסקי יכול לעזור לו להגדיל את ההכנסות והוא צריך להיעשות בסדרי גודל בינוניים. אך עסק גדול שנמצא בקשיים, שהכנסותיו נפגעו או שחלה ירידה בהם ובקהל הלקוחות – מומלץ שיעשה תהליך רציני של מיתוג עסקי מכובד שיעזור לו להתגבר על הקשיים וליצור קהל לקוחות מחודש ורחב ובהתאם הכנסות שגדלות עם הזמן.

 

סיכום

תהליך המיתוג העסקי בעסק גדול יעלה כמה אלפי שקלים, ומחירו המדויק תלוי בהרבה גורמים שבעל העסק צריך להחליט לגביהם עוד לפני התחלת התהליך, וככה לשפר את כמות הלקוחות, לשפר את התזרים החיובי של העסק ולפרוץ מחסומים שעלולים לצוץ.

 

שטרות של יורו

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם