כמה עולה מחשוב ענן לעסק?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אם יש לכם בית עסק, או אם אתם סתם קוראים חדשות שהן לא רק חדשות על פוליטיקה וספורט, בטח שמעתם או קראתם על המושג "מחשוב ענן".

אבל מה זה בכלל מחשוב ענן? ולמה זה משתלם? איך אתם יכולים להשיג את זה וכמה זה עולה? זאת ועוד – במאמר שלפניכם.

 

מה זה מחשוב ענן?

כמעט כל משתמש ממוצע באינטרנט כיום נעזר בשירות ענן כלשהו באופן קבוע, לפעמים אפילו בלי להיות מודע לכך או להכיר את התחום. הענן הוא למעשה מאגר המידע שלנו. הוא לא נמצא פיזית בתוך המחשב הפרטי או העסקי שלנו, אלא ב'חוות שרתים' כלשהי, שם מאוחסן המידע תמורת תשלום.

הגישה למאגר יכולה להיעשות מכל מקום, על ידי שימוש באינטרנט. לכן הגישה לא חייבת להתבצע דווקא דרך המחשב של העסק. דרך אגב, טכנולוגיית מחשוב ענן היא גם הבסיס לאפליקציות המובייל של הרשתות החברתיות בהן משתמשים היום כל הזמן.

 

למה מחשוב ענן טוב?

מחשוב ענן מתבסס על העובדה שאנחנו צוברים היום כמויות מידע אדירות. למרות ההתפתחות  הטכנולוגית העצומה בשני העשורים האחרונים, ותהליכי השכלול והמזעור של כל מה שיש לנו באינטרנט, כמות המידע גדלה עד כדי כך שכבר נהיה כמעט בלתי אפשרי לאחסן אותה בזיכרון המובנה במחשב, אפילו אחרי הרחבת הזיכרון.

כמות המידע מכבידה על המחשב כשכל המידע מאוחסן עליו, וגורמת להאטה בביצועים שלו. דבר זה מקשה על ביצוע פעולות וקבלת שירותים רבים. זה ניכר באופן מיוחד אצל בעלי עסקים או אנשים פרטיים שיש להם צורך בעיבוד ואחסון כמויות עצומות של מידע. בשביל זה הוקמו חברות שכל מטרתן היא מתן פתרונות מחשוב לעסקים.

 

כמה עולה מחשוב ענן לעסק?

כמו שכבר אמרנו, תחום המחשוב בענן בכלל ומחשוב ענן לעסק בפרט הוא תחום שרק הולך ומתרחב. יש הרבה חברות המציעות שירותי מחשוב לעסקים, וטווח המחירים שלהן הוא די רחב, כמו גם השירותים הניתנים בחבילות השונות.

שכירה של שרת ענן יכול לעלות אפילו עשרות בודדות של שקלים, אבל שירות כזה יגיע בדרך כלל בלי תמיכה ומחברות שעושות רושם מפוקפק, ולכן אם אין לכם ידע מעמיק בתחום זו לא האופציה המומלצת עבורכם.

חבילה בסיסית בחברה מכובדת תעלה לכם כמה מאות שקלים, ותיתן לכם גם שירותי תמיכה כדי שתוכלו להיות שקטים ובטוחים לגבי המידע שלכם.

 

סיכום

שרתי ענן יכולים להיות ממוקמים בכל נקודה כמעט על הגלובוס, ולתת לכם שירותים מרחוק בסביבת מחשוב ענן. שרתי הענן מבצעים את אותן הפעולות שמבצע המחשב הפרטי או העסקי שלכם, אבל בקנה מידה גדול יותר ובכך נותנים לכם עוד כוח מחשוב ואחסון ליישומים.

מחשוב ענן לעסק יכול לעלות בין מאות לאלפי שקלים בחודש, תלוי בהיקף החבילה שתקנו, ובגודל ומקצועיות החברה ממנה תקבלו את השירותים.

 

מחשב נייד

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם