כמה עולה מגן ברקים

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לכל אחד מאיתנו יש בבית מספר רב של מכשירי חשמל, חלקם כאלו שעולים לא מעט כסף. אחד הדברים שיכולים לפגוע במכשירי החשמל שלנו הוא זרם חשמלי עוצמתי שמגיע אליהם פתאום, או הפסקה של זרם החשמל שמתרחשת ללא כיבוי מוקדם של המכשיר. אחת הסיטואציות שבה מצב כזה יכול להיגרם היא סופת ברקים, וכאן נספר לכם על האמצעי שיעזור לכם למנוע את זה. 

 

מגן ברקים

מגן ברקים הוא כלי שנועד למנוע מצב שבו פגיעת ברק מזיקה למכשירי החשמל בבית. המגן הזה נראה דומה לשקע חשמלי רגיל, והמטרה שלו היא פשוט לווסת את זרם החשמל, גם במקרה שבו מגיע לפתע זרם עוצמתי בשל סופת ברקים. את המגן אתם פשוט מחברים לשקע ואליו מחברים את המכשיר עצמו, בדומה למכשירי חשמל שאותם אתם רוצים להפעיל על בסיס שעון שבת.

מגן ברק

למה זה חשוב

החשיבות של מגן הברקים נובעת מהצורך להגן על מכשירי החשמל שלכם. סופת ברקים היא לא דבר נדיר בעונת החורף, מה שעלול להוביל למצב שבו בבת אחת מגיע אל המכשיר שלכם זרם חשמלי שהמכשיר לא יכול להתמודד איתו. יש מכשירים שעלולים להיות מושבתים כליל כתוצאה מפגיעה כזו, ומכשירים כמו מחשב אף עלולים לאבד מידע במקרה שבו החשמל שלכם לא מוגנים.

 

מחיר

אם שאלת המחיר מטרידה אתכם, אתם יכולים להיות רגועים שהמחיר של מגן ברקים לא יפגע בכיס שלכם. המחיר של המגנים משתנה לפי כמות השקעים ועוצמת ההגנה שהם מספקים, אך הוא בדרך כלל לא אמור לעלות על כמה עשרות שקלים. את מספר המגנים עליכם להזמין בהתאם למספר מכשירי החשמל שיש לכם בבית, והצעת מחיר מפורטת יותר תוכלו לקבל לאחר ההזמנה.

מגן ברק

אל פסק

מכשיר נוסף שכדאי להכיר בהקשר הזה הוא אל – פסק, או כפי שהוא נקרא בשפה המקצועית UPS. המטרה של המכשיר הזה היא למנוע אובדן מידע במחשבים בעת הפסקת חשמל או פגיעת מכשיר. בהנחה שאתם לא מחזיקים בידע מקצועי בתחום, תוכלו לחשוב על המכשיר הזה כמו מצבר שאוגר חשמל, ויאפשר למחשב שלכם להמשיך לפעול עוד כמה דקות גם אחרי שזרם החשמל הפסיק.

 

על מה להקפיד

מגני הברק אמורים להגן על מערכת החשמל שלכם, ולכן עליכם לקנות רק מגנים תקניים מחברה מוכרת. מגן לא איכותי לא רק שלא יעשה את העבודה, אלא גם מסכן את הבטיחות שלכם. בנוסף, בדקו מה זמן ההשהיה שאותו המגן מספק לכם, וזכרו שעליכם לכבות את המכשירים לפני שהזמן הזה יעבור כדי למנוע מצב שבו הם ניזוקים לאחר פגיעת הברק.

 

לסיכום

מגן ברקים נועד להגן על מכשירי החשמל שלכם מפני הפסקה פתאומית של הזרם או לחילופין זרם עוצמתי מידי. את המגן אתם מחברים אל שקעי החשמל, ואז מחברים אליו את המכשירים שלכם, מה שיגן עליהם מפני הברקים.

מגן ברק

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם