כמה עולה כלוב שמתאים לתוכים

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אז אתם רוצים תוכי וזוהי באמת חיה מבוקשת ומיוחדת מאוד, אבל יחד אתה היא דורשת גם טיפול מתאים.

תוכי נחשב לחית מחמד אקזוטית, דברנית וחברותית מאוד.

קל מאוד לגדל אותה, אך יחד עם זאת כדאי גם לספק לה תנאים מתאימים כאשר הדבר החשוב ביותר הוא בחירת כלוב לתוכי מתאים ואיכותי.

בשביל התוכי, בחירה נכונה ומתאימה של כלוב תספק הגנה וגידול מיטבי.

 

אז קודם כל עוד לפני סוגית המחיר, מה חשוב בבחירת כלוב לתוכי?

הגודל

חשוב מאוד שגודל הכלוב יהיה באופן כזה שהתוכי יצליח לפרוש בתוכו את כנפיו מצד לצד ויוכל לנוע באופן חופשי ממוט למוט. במידה והכלוב יהיה קטן מידי ויגביל את התוכי הדבר ישפיע בצורה לא טובה על התוכי עצמו והוא יהיה מדוכא מאוד.

 

החומר ממנו עשוי הכלוב

כדאי מאוד לרכוש כלוב אשר עשוי מפלדלת אל חלד, גם כדי שיהיה בטיחותי וגם בשביל שיהיה באמת עמיד לטווח ארוך כמה שניתן. בנוסף, חשוב מאוד שהציפוי של הכלוב עצמו לא יכיל חומרים רעילים אשר יזיקו לתוכי.

 

סורגי הכלוב

כדאי לבחור סורגים לא צרים מידי ולא רחבים מידי. שימו לב שסורגים צרים מידי יכולים לגרום לראשו של התוכי להיתקע מה שכמובן עלול לגרום לפציעתו. לעומת זאת, סוגרים רחבים מידי עלולים גם לאפשר לתוכי לצאת מהכלוב וגם במידה ויש לכם חיות נוספות בבית כמו כלב וחתול הם עלולים לנסות את מזלם להכניס את הראש לתוך הכלוב ולפגוע בתוכי.

 

מקלות העמידה בתוך הכלוב

כלובים לתוכי לרוב כוללים עמודי עמידה המאפשרים לתוכי לעמוד עליהם ולעבור מצד לצד. יש לבדוק מראש כי המקלות הללו יציבים, עמידים ומרווחים מספיק על מנת לאפשר לתוכי תנועה. בנוסף, כמו בציפוי הכלוב יש לוודא כי החומרים מהם עשויים המקלות ידידותיים ולא גורמים נזק.

 

פתח האכלה

וודאו כי פתח האכלה ממנו תכניסו את האוכל לכלוב יהיה נוח ורחב מספיק.

 

ניידות הכלוב

בשוק היום ישנם כלובים על גלגלים, הם מאפשרים לנייד את הכלוב עם התוכי בקלות. מומלץ לבחור בכלוב כזה שיקל עליכם מאוד בהמשך.

 

מחיר

יש סגנונות שונים של כלובים לתוכים, כמובן שכל סוג מתומחר אחרת ואתם יכולים לבחור בהתאם לצרכים ולגודל התוכי. ישנם כלובים לתוכים גדולים וענקיים על גלגלים שיכולים להגיע למחיר של עד 1500 ₪, לעומת זאת יש כלובים קטנים המיועדים לאימון או להאכלת יד שעולים 200 ₪. בין לבין כמובן שיש כלובים בגדלים שונים ובמחירים נוספים.

כמובן, התאמת הכלוב לתוכי היא לא עניין פשוט. זכרו שהכלוב עומד להפוך להיות הבית של התוכי, כמו שאתם רוצים לדאוג לעצמכם לבית מיטבי ומכיל כך גם לתוכי. לכן, חישבו על הגודל של הכלוב, הבטיחות שלו לתוכי, סורגים ועמודי הכלוב.

 

כלובים בגדלים שונים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם