כמה עולה חימום תת רצפתי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בעוד כי התקנת חימום תת רצפתי יכולה לעלות בין טווחים ממוצעים של אלפי שקלים, חשוב להבין ממה מורכב המחיר להתקנה, כיצד מתבצעת ההתקנה ולמה לצפות באופן כללי. הנה כמה דגשים שחשוב לדעת לפני שמתקינים חימום מהסוג הזה, המשיכו לקרוא. 
ישנם לא מעט סוגים של אמצעי הסקה ביתיים, פתרונות חימום ומכשירים חשמליים או כאלו המתבססים על גז וחומרי בעירה אחרים. עם זאת, אין הרבה פתרונות חימום אפקטיביים כמו התקנת חימום תת רצפתי, מה שעשוי להיות לא מאוד זול, אבל שווה את החיסכון בטווח הארוך. באופן כללי, אלו הם המחירים של התקנת חימום תת רצפתי (לפני לקיחה בחשבון של פרמטרים שונים):

  • חימום תת רצפתי על בסיס מים: התקנת חימום מהסוג הזה תנוע בין כ-120 ₪ – 160 ₪ למ"ר.
  • חימום תת רצפתי חשמלי: חימום מהסוג הזה עשוי לעלות כ-120 ₪ – 180 ₪ למ"ר.
  • חימום תת רצפתי על גז: מחיר מערכת זו נע בין כ-18,000 ₪ ל-23,000 ₪ (כולל התקנה).

 

למה חימום תת רצפתי מומלץ כ"כ?

חימום תת רצפתי מאפשר להנות מכמה יתרונות שונים, בהשוואה לאמצעי חימום הפועלים על חשמל. מכירים את אותה תחושת מחנק ואוויר יבש אשר מאופיינת עם הפעלת מזגן? זה משהו שלא קיים עם מערכות חימום מתחת לרצפה. האוויר המחומם בחדר נעים, אחיד ואינו חונק.

כמו כן, אמנם ההתקנה אינה זולה, אבל עלויות התפעול נמוכות יותר בטווח הארוך. בנוסף, חימום תת רצפתי אינו יוצר אוויר לח בחלל. בפועל, זה יכול לעזור להפחית את הסיכון של עובש וקרדית אבק, שכידוע, נמשכים לאזורים לחים.
חימום תת - רצפתי

היתרונות הפרקטיים של חימום מתחת לרצפה

מבחינה בריאותית, ברור שיש לחימום התת רצפתי יתרונות חשובים מאוד. מבחינה פרקטית זה לא מאוד שונה, כאשר פתרונות חימום מהסוג הזה מאפשרים לחסוך בין כ-15% – 35% בשנה על חשבון החשמל. זה לא מעט, במיוחד אם מסתכלים על הטווח הארוך יותר.
רוב המשכנתאות בישראל נמתחות על פני תקופת זמן של כ-25 – 30 שנים. ולכך הכוונה כאשר מדברים על חיסכון עלויות חשמל בטווח הארוך. בכל שנה ושנה, חשוב לבדוק כיצד ניתן לחסוך כסף בכיס וכמה פעולות שונות יחסכו. בכך, אמצעי החימום מהותיים לחיסכון בארנק במהלך השנים.
 

כיצד להוזיל עלויות פתרונות חימום לבית?

על מנת להוזיל מחירי התקנת חימום תת רצפתי או פתרונות חימום אחרים, ההמלצה הכי טובה היא – השוואת מחירים. אפשר לבצע אותה בכל מיני אתרי אינטרנט שונים, כאשר ההוזלה עשויה לנוע בין כ-15% – 25% על ההתקנה.
יחד עם האפשרות להוזיל מחירים, יש לקחת בחשבון את מקצועיות ההתקנה והאיכות שלה. התקנה מקצועית מובילה למתקן אמין, בעוד כי התקנה חובבנית יכולה להוביל לנזקים וקלקולים בהמשך. לכן, גם אם מוזילים מחירים, חשוב לוודא שההוזלה לא באה על חשבון האיכות.
חימום תת - רצפתי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם