כמה עולה התקנה של מיזוג אוויר?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

השאלה שבכותרת היא בעלת פנים רבות.

הפעולות הדרושות לשם התקנת מזגן אחד אינן הפעולות הדרושות לשם התקנת מזגן אחר.

מי שבביתו מספר מזגנים בגדלים שונים בוודאי נוכח בפערי המחירים, העשויים להיות גדולים מאוד, בין מחיר ההתקנה של כל אחד מהם.

את השורות הקרובות נייחד לבחינת הפרמטרים המשפיעים על מחיר התקנת מזגן.

 

אורך הצנרת

הפרמטר הראשון, המשפיע גם על עלות המזגן עצמו, הוא גודל המזגן. עם זאת, גודל המזגן הוא מהפרמטרים המשניים יותר ביחס לכלל הפרמטרים המשפיעים על מחיר ההתקנה. הפער בין המחירים משפיע על העלות הבסיסית. עם זאת, אחד הפרמטרים לו ההשפעה המשמעותית ביותר על עלות ההתקנה הוא אורך הצנרת. בדרך כלל, צנרת של מזגן עשויה מאלומיניום או נחושת המצופים בחומר מבודד. לרוב, אורך של צנרת סטנדרטית הוא שלושה מטרים. כלומר, אילו המרחק שבין המנוע למזגן עצמו עולה על כך, תידרשו לשלם תשלום נוסף עבור הארכת הצנרת. המחירים המקובלים משתנים בהתאם לגודל המזגן. המחירים נעים בין 80-120 שקל למטר רץ צנרת עבור מזגן קטן, ועד ל-120-150 שקל למטר רץ צנרת עבור מזגן גדול. מעבר לכך, גם המרחק מפתח הניקוז יכול להיות בעל השפעה על המחיר, אולם העלות של רכיב זה נמוכה יחסית.

 

תושבת למנוע המזגן

רכיב נוסף המשפיע על המחיר הוא התקנה של תושבת מזגן. תושבת מזגן בדרך כלל כלולה במחיר ההתקנה. המשמעות היא שככל ויש לכם תושבת מזגן טובה דיה המותקנת בביתכם, תוכלו לבקש הנחה מסוימת במחיר ההתקנה. בדומה לכך, במידה ואין ברשותכם, או שלא דאגתם קודם למועד ההתקנה לתשתית תעלות להסוואת הצנרת, תיאלצו לשלם תוספת לעלות ההתקנה עבור כך. יש שתי אפשרויות להתקנה כזו. האחת היא תעלת פלסטיק חיצונית בולטת שמחירה נמוך באופן יחסי. האפשרות האחרת היא חציבה בתוך הקיר והטמעת הצינורות בתוך הקיר באופן סמוי מן העין. יש לקחת בחשבון כי חציבה בקיר איננה כוללת בדרך כלל את סגירת הפתח בגבס.

 

קומה גבוהה

משתנה נוסף שלו השפעה משמעותית על המחיר הוא גובה הדירה. כאשר מדובר בבית קרקע, הרי שהיכולת להתקין בו מזגן היא גדולה הרבה יותר ונוחה יותר למתקין. לכן, המחיר שייגבה בעבור כך יהיה נמוך יותר לעומת התקנה בקומה גבוהה. כאשר ההתקנה מבוצעת בדירה בקומה גבוהה, תמחור העבודה כולל את נשיאת המזגן והמנוע לקומת הדירה. ככל ומדובר בקומה נמוכה באופן יחסי, ניתן יהיה להסתייע במנוף קטן שהשכרתו זולה יותר לעומת השכרת מנוף גדול להעלאת המזגן לקומה הגבוהה.

 

בחרו מתקין אמין

לאור ריבוי המרכיבים המשפיעים על מחיר ההתקנה, נכון יהיה שתוודאו שהמתקין שמגיע לביתכם הוא מתקין מיזוג אוויר מוסמך, אמין ובעל ניסיון. בדיקה מקיפה קודם לביצוע ההתקנה עשויה לחסוך לכם כסף רב.

 

מטבעות

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם