כמה עולה בדק בית לדירה חדשה מקבלן?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כשאנחנו באים לקנות דירה חדשה מקבלן, אשת המכירות תנפנף במפרט האיכותי של הדירה, או במיקום הנפלא שלה, או במספר כיווני האוויר והאור. מה שלא מספרים לנו במשרד המכירות הוא מי בונה את הבית. למשל, האם את האינסטלציה בדירה עושה שרברב בעל רישיון, או פועל פשוט שלמד הכל מצפייה ואמונה ש-"יהיה בסדר"?

התשובות לשאלות מסוג זה הן קריטיות, משום שתיקון של ליקויים במבנה עשויים לא רק לעלות הרבה כסף – אלא ממש לסכן חיי אדם. לכן חשוב לבצע בדיקת בדק בית לפני שקונים דירה חדשה. אבל כמה עולה לעשות בדיקה כזו? והאם זה רלוונטי גם לדירה חדשה מקבלן? התשובות – בטקסט.

 

מה זה בדק בית

בדיקת בדק בית סוקרת את מצב הדירה, מידת העמידה בתקנים ועוד. בבדיקת בדק בית יכולים לעלות איומים גלויים וסמויים. ניתן – וצריך – לבצע בדיקת בדק בית דירה חדשה מקבלן, לדירה יד שנייה לפני הקנייה. בנוסף, בהתחשב באיכות הבנייה בישראל, מומלץ כל כמה שנים לערוך בדיקץ בדק בית יזומה.

 

למה חשוב לעשות בדק בית

כשאתם קונים דירה, ולא משנה אם זו דירה חדשה מקבלן או דירה יד שנייה, אתם משקיעים בכך לא מעט כסף. בדיוק כמו שחשוב לכם לוודא שמכשיר סלולרי חדש שאתם רוצים לקנות הוא מכשיר איכותי ואמין – על אחת כמה וכמה יהיה חשוב לכם לוודא שדירה, שאתם משקיעים בה מיליוני שקלים, תהיה איכותית וברמת בנייה גבוהה.

 

האם צריך לעשות בדק בית לדירה חדשה מקבלן

כן, צריך לעשות בדק בית לדירה חדשה מקבלן. צריך לעשות בדק בית בית לדירה חדשה מקבלן משתי סיבות עיקריות. קודם כל, אתם אף פעם לא יכולים להיות בטוחים שאתם רואים את כל הליקויים. למשל, אם יש פכם בשלד המבנה – רק מהנדס מוסמך או אדריכל יוכלו לזהות זאת. שנית, איכות הבנייה בארץ אינה גבוהה מספיק בשביל שתוכלו לסמוך על הקבלן בעיניים עצומות.

 

כמה עולה בדיקת בדק בית לדירה מקבלן

בדיקת בדק בית בסיסית ביותר, ללא תוספות כמו בדיקת אלקטרומגנטיות או בדיקה תכנונית תעלה בערך 1,500 ש"ח. יחד עם זאת, כדאי להוסיף לביקורת מבנים בסיסית בדיקות נוספות, על מנת לוודא את בטיחות ותקינות הדירה. ככלל, המחיר משתנה בהתאם לגודל הדירה ומספר הבדיקות שבדיקת בדק הבית כוללת. אל תהססו לעשות סקר שוק, ואף להתמקח על המחיר במידת הצורך.

 

סיכום

לסיכום, חשוב מאוד לבצע בדיקת בדק בית – גם לפני רכישה של דירה חדשה מקבלן. בדיקת בדק בית מקיפה אמנם עולה כמה אלפי שקלים, אבל בהתחשב בחיסכון הפוטנציאלי שלה ובעובדה שאתם משקיעים סכומים הרבה יותר גבוהים ברכישה בכלל – מדובר בהוצאה הגיונית, חכמה ומתבקשת.

פנו אך ורק למהנדס בניין, או חברת הנדסה, אשר הוסמכו על ידי איגוד המהנדסים לבצע בדק בית וסקירת מבנים.

פועלים

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם