כמה עולה ברכון מעוצב של ברכת המזון הספרדי

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אם אתם בעיצומם של ההכנות לשמחה המשפחתית שלכם, בוודאי אתם יודעים כי כיום נהוג לתת שי צנוע לאורחים.

באפשרותכם לחלק לכל האורחים בחתונה או בחגיגת המצווה שלכם ברכון של ברכת המזון עם הקדשה על גבי הכריכה.

כמה זה יעלה לכם? ולמה כדאי לכם לבחור בברכון מעוצב כמתנה?

 

ברכת המזון

לאחר כל ארוחה, מצווים יהודים לברך ברכה אחרונה. ברכת המזון נאמרת לאחר ארוחה הכוללת פת לחם, אך ישנן ברכות ייעודיות אחרות לארוחות שלא כללו לחם כגון ברכת מעין שלוש, על המחיה או ברכת בורא נפשות. חובת אמירת ברכת המזון בסיומה של כל סעודה מגיעה מהתורה, אולם הנוסח עצמו נקבע בידי חכמים.

 

ברכת המזון – ברכון מתנה

ברכון של ברכת המזון שימושי מאוד כמתנה באירועים משפחתיים. תוכלו לבחור בין מגוון רחב של ברכונים, כאלה עם כריכה קשה או רכה, גדולים או קטנים, כאלה הכוללים רק את ברכת המזון או כאלה שכוללים בנוסף גם זמירות שבת. המחירים נעים מכ- 2 שקלים לברכון פשוט, ועד עשרות שקלים לברכונים גדולים יותר.

 

נוסח הברכון

לברכת המזון קיימים נוסחים שונים, הנבדלים זה מזה לאורך הברכה כולה. קיים נוסח של ברכת המזון ספרדי, או בשמו הנוסף ברכת המזון עדות המזרח – אותו קוראים היהודים שעלו מארצות ערב ואפריקה. בנוסף, קיימת ברכת המזון נוסח אשכנז, בה משתמשים היהודים שעלו מארצות אירופה ואמריקה. את הברכון אותו תחלקו באירוע המשפחתי שלכם תדפיסו בנוסח בו אתם קוראים בדרך כלל את ברכת המזון. אם ברצונכם להדר, ואתם יודעים כי האורחים שלכם מגיעים ממגוון של עדות, תוכלו להכניס את שני הנוסחים לברכון.

 

סגולותיה של ברכת המזון

אמירת ברכת המזון בכוונה מתוך הכתב, היא סגולה לדברים רבים כגון: פרנסה, בנים חכמים, שמירה מרע. חלוקה של ברכונים בסוף האירוע, יכולה לשמש רבים מן האורחים שלכם אם תדפיסו את הברכון בגודל קטן ושימושי אותו הם יכולים לשאת עליהם ביום יום, וכך תדעו שהענקתם לאורחים שלכם מתנה סמלית משמעותית ושימושית. אם ברצונכם להשקיע מעט יותר ולצרף לברכון גם זמירות שבת, הדפיסו את הברכון בגודל בינוני ועצבו אותו באופן מהודר, כך שהאורחים שלכם יוכלו לעשות בו שימוש בשולחן השבת שלהם.

 

ברכון מעוצב – מתנה שהאורחים שלכם ישמחו לקבל

בסוף האירוע המשפחתי נהוג לחלק לאורחים שי צנוע באמצעותו אתם מודים להם שהם באו לשמוח בשמחתכם. אחת האפשרויות שלכם היא לתת לאורחים שלכם ברכון מעוצב, הכולל את ברכת המזון בלבד או את ברכת המזון בנוסף לזמירות שבת. את ברכת המזון מצווה לברך בסופה של כל ארוחה הכוללת לחם, כך שברכון מעוצב יכול להיות שימושי מאוד עבור האורחים שלכם. ברכת המזון קיימת במספר נוסחים שונים, כך שעליכם לבחור את נוסח הברכה בהתאם לאורחים שלכם.

 

ספר

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם