כמה עולה בדיקת פוליגרף

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצים לאמת את חפותו או את אשמתו של מישהו במעשה מסוים? בדיקת פוליגרף היא האמצעי הנוח והמהימן ביותר.

אין ספק שמדובר במעמד קצת לא נוח, מאחר והאדם נמצא תחת זכוכית מגדלת שמנוהלת בידי אדם אחר, אולם לפעמים היא הכרחית ומפריכה ספקות רבים.

נהוג לעשות שימוש בבדיקת פוליגרף בארגוני ענק רבים, כמו צבא, משטרה וחברות בנקאיות למיניהן.

תוהים כמה יעלה לכם לעשות בדיקת פוליגרף לאדם שחפותו בספק? ריכזנו עבורכם מידע שישפוך מעט אור על הנושא.

 

מהלך בדיקת פוליגרף

בדיקת פוליגרף מתרחשת בצמוד למכשיר פוליגרף, אותו מבקר בודק מוסמך. לפני הבדיקה, הבודק מנהל שיח מקדים עם הנבדק, באמצעותו הוא מאבחן את מצבו הנפשי והבריאותי. השיח המקדים מוודא את מהימנות התשובות שהוא עתיד למסור במהלך בבדיקה. במהלך הבדיקה, הנבדק נשאל בשאלות קצרות וחד משמעיות, זאת כדי לקבל תשובה פשוטה שלא תוכל להשתמע לשתי פנים. לאחר הבדיקה, בודק הפוליגרף המוסמך בוחן את התוצאות וקובע האם הנבדק דיבר אמת או ששיקר בתשובותיו.

 

מה סוג הבדיקה שתרצו לבצע?

בדיקת הפוליגרף שתבחרו לבצע תשפיע, בין היתר, על העלות שלה. העלות מושפעת מהמורכבות שבבדיקה, אשר מחולקת ל2 סוגים:

  1. בדיקות פוליגרף לציבור העובד

מדובר בבדיקות שנערכות עבור עובדים בחברה או ברשת מסוימת. בדיקת הפוליגרף קורית לרוב בשלב המיונים למשרה מסוימת, כאשר מועמד נדרש לבצע אותה תחת שאילת שאלות. במקומות מסוימים, בדיקת הפוליגרף נעשית אחת לכמה זמן (על בסיס חודשי או שנתי). הבדיקה אורכת כ-45 דקות, והאופי שלה מותאם להגדרות המנכ"ל של החברה. הוא זה שבוחר מהן השאלות שיישאלו בהתאם לאינטרסים שלו, והבדיקה הופכת בהתאם להיות יעילה וממוקדת יותר. מחיר של בדיקה מסוג זה עומד על 400-500 ₪.

 

  1. בדיקת פוליגרף לקהל הפרטי

בדיקת פוליגרף מסוג זה היא פרטית יותר ואישית, לרוב נערכת כחלק מעיסוק בסוגיה רגישה במיוחד- בגידה של בן\ בת זוג, הטרדה מינית, חשד לרצח וכו'. בדיקה מסוג זה נחשבת מורכבת יותר, מאחר והיא דורשת היערכות מקדמת והכנות מצידו של מבצע הבדיקה למול הנבדק. לאור הסבירות שהנבדק לא יחשוף במהירות רבה את הנעשה, השאלות שנשאלות הן ספציפיות יותר ועשויות להיות גם צורמות ולא נעימות. לאור המורכבות הרבה והזמן שהבדיקה יכולה לארוך, המחיר שלה הוא גבוה יותר ונע בין 1000-1500 ₪.

 

למי לפנות לבירורים אודות בדיקת פוליגרף?

ישנן חברות שונות שמתעסקות עם בדיקות פוליגרף, ובייעוץ מולן תוכלו לקבל מידע שמותאם אישית למקרה בו אתם מצויים. כדי לקבל מענה מדויק ומקצועי כדאי לפנות לגופים מוסמכים וותיקים, אשר התמודדו עם סוגיות עבר ויודעים כיצד להוביל לקבלת התשובות הנכונות. באתר האינטרנט https://www.polygraphexam.co.il למשל, תוכלו לקרוא באופן ספציפי יותר אודות מקרים בהם מומלץ לעשות פוליגרף ולאמת את האירוע.

 

מדד דופק

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם