תעריפי מוניות ספישל: המדריך המלא

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מוניות ספישל הן אמצעי תחבורה נפוץ ונוח. רבים נוהגים להשתמש בשירות זה, בעיקר כשממהרים ורוצים להימנע מנסיעה ארוכה ולא נוחה באמצעים אחרים של תחבורה ציבורית, אך יש גם אנשים, שעבורם מוניות ספישל הם אמצעי התחבורה העיקר מסיבות שונות. איך תדעו אם נהג המונית שלכם חייב אתכם בסכום הגיוני? כמה נהוג לשלם בכבישים בין עירוניים? ואם יש מחירים שונים בערים שונות בישראל? המדריך המלא לפניכם:

 

איך תדעו כמה תעלה לכם הנסיעה במונית ספישל?

מחירון מוניות עדכני, יוכל להאיר את עיניכם לגבי מחירי הבסיס שנקבעו על ידי משרד התחבורה ולהבהיר לכם מה הסכום החוקי שתצטרכו לשלם עבור נסיעה כזו, או אחרת, אבל גם המחירון העדכני ביותר של משרד התחבורה, לא יוכל לערוך עבורכם חישוב של עלויות הנסיעה המדויקות, מפני שיש פרמטרים שונים ורבים לתמחור של כל נסיעה. חלקם ידועים לפעמים רק לנהגים עצמם.

 

כך למשל, הזמנת מונית דרך הטלפון, או האפליקציה, תוסיף לכם כמעט 5 שקלים למחיר המונית. כך גם אם אתם 3 נוסעים, או יותר במונית אחת וגם על מזוודה גדולה, או חפץ גדול אחר, לרוב תתבקשו להוסיף כ-4 שקלים למחיר הנסיעה.

 

מחירון מוניות עדכני מחכה לכם באתר B144. היכנסו עכשיו

 

עוד תוספות אפשריות למחיר הנסיעה, יכולות להיות בעקבות נסיעה בכבישי אגרה, כמו כביש 6, או מנהרות הכרמל ומקובל גם לגבות תוספת תשלום על המתנה לנוסע ועל מספר עצירות בנסיעה אחת.

 

גם נסיעה בשעות הלילה ובסופי שבוע וחגים – נחשבת לנסיעה בתעריף 2 והיא יקרה מנסיעה רגילה, שנחשבת לנסיעה בתעריף 1 והתעריפים משתנים מפעם לפעם ומתעדכנים – באישור משרד התחבורה כמובן.

 

עוד כדאי לדעת, שנסיעות בין עירוניות במונית ספישל, מתומחרות באופן מסודר וקבוע מראש. לעומת זאת, בתוך העיר, המחירים עשויים להשתנות, גם אם אתם נוסעים במסלול קבוע, בהתאם לשעות העומס והפקקים. אם תיסעו מתל אביב לגבעתיים בשעות העומס, סביר להניח שהנסיעה תהיה יקרה יותר ב-10 עד 20 שקלים מהמחיר שתשלמו עבור נסיעה בכביש פנוי מחוץ לשעות העומס.

 

גם בין הערים השונות קיימים הבדלים מהותיים, הנובעים בעיקר מהמנטליות הנהוגה בכל עיר ולאו דווקא מהנחיות של משרד התחבורה ובערים קטנות, בניגוד לערים הגדולות, נהוגים מחירים קבועים לנסיעה בתוך העיר.

כך למשל באילת, לרוב הנסיעות בתוך העיר יש מחיר קבוע, בעוד שבעיר גדולה, כמו ירושלים, או תל אביב – הדבר כמעט אינו אפשרי ולכן במרבית הנסיעות נהוג לבקש הפעלה של מונה, או לקבוע מחיר מראש – שיהיה מוסכם על הנהג ועל הנוסעים.

 

לסיכום – נסיעה בטוחה ונוחה במונית ספישל

המצב הוא, שכיום יש מספר גדול של משתנים, המשפיעים על מחיר הנסיעה במונית ספישל וכדאי לחשב אותם מראש כלל הניתן, כדי שלא להיתקל בהפתעה לא נעימה בתום הנסיעה ולגלות שאתם נדרשים לשלם מחיר גבוה ממה שתכננתם.

כך תוכלו להנות מאחת הדרכים הנוחות והיעילות לנסיעה בתחבורה ציבורית.

נהג שרות

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם