המדריך המקיף על מצבר – הלב של הרכב

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

הוא נמצא ממש מתחת לאף שלנו ויש לו תפקיד חיוני בכל הנוגע להתנעת הרכב. אנחנו מדברים כמובן על המצבר שנתפס בעיני מוסכניקים מוסמכים כליבו של הרכב. המדריך הנוכחי עולה לרשת, כדי להציג אינפורמציה חיונית בנוגע למצבר ומערכת החשמל הקיימת ברכב שלכם. קריאה מעמיקה של המדריך תעניק לכם ביטחון, בגלל שתוכלו לדעת איפה המצבר נמצא, מה תפקידו ואיך אפשר לשמור עליו לאורך זמן רב.

 

המצבר – מהו? ואיך הוא עובד?

סביר להניח ששמעתם לא פעם על המצבר, אך לא ידעתם בדיוק מה תפקידו. אנחנו כאן כדי לספר לכם שמדובר במכשיר שאוגר את האנרגיה החשמלית באופן כימי והוא משחרר אותה כזרם ישיר אל הרכב באופן מבוקר. על המצבר יש אלקטרודות, חלקן חיוביות בעוד אחרות הן שליליות.

מצבר לרכב

הארכת חיי המצבר

כל בעלי הרכבים באשר הם ישמחו לקבל מצבר לרכב  שיישמר לאורך שנים ארוכות. הבעיה היא שחיי המצבר התקצרו לאחרונה, בגלל שדרישת האנרגיה גברה באופן משמעותי. הרי מרבית הרכבים מצוידים היום בכל מיני אקססוריז שדורשים אנרגיה. הנה רשימת ציוד שתאפשר לכם לדעת באילו פריטים מדובר:

  • מערכת אזעקה
  • מערכת מחשוב מתקדמת
  • שעונים
  • תאורה בתוך הרכב ומחוצה לה ועוד

במרבית המקרים, חברות המצברים מעניקות כשנה אחריות. מי שרוצים לשמור על המצבר שלהם ולהימנע מהחלפה תדירה, צריכים לתחזק אותו באופן קבוע ולבצע בדיקות שגרתיות שצפויות להביא לביצועים טובים.

 

הלך המצבר – מה עושים?

הגעתם אל הרכב, ניסיתם להתניע וגיליתם שהוא לא מגיב? אתם לא לבד. מדובר בתרחיש שקורה לא פעם לבעלי רכבים. שכן, האנרגיה שלו עשויה להיגמר בשלב מסוים. במקרה שכזה, צריך לפנות אל מומחה בתחום שיוכל להגיע עד לרכב שלכם ולמסור לכם מצבר חדש. ראוי לציין כי מומחה בתחום יבצע עבורכם את הליך ההחלפה, כך שלא תצטרכו לנסוע למוסך ולבקש החלפת מצבר לרכב בתל אביב.

מצבר לרכב

אלה הדברים שצריך לשים לב אליהם טרם רכישת מצבר

חשוב שתדעו שיש כמה קריטריונים שצריך להכיר באופן מעמיק אודות המצבר טרם רכישתו:

  1. התוקף של המצבר
  2. גודל המצבר
  3. אחריות
  4. חיי סוללה

אתם צריכים לבדוק את כל הקריטריונים הללו לפני שתקבלו את המצבר מטעם גורם המקצוע. ההמלצה היא לבחון תחילה את התוקף של המצבר. לאחר מכן, יש להסתכל על גודלו של המצבר ולבדוק אם הרכב יכול להכיל אותו. בהמשך צריך לשאול אם יש אחריות לשנה (או יותר) ומה הם חיי הסוללה שלו? כך תוכלו לבצע רכישה נכונה ומדויקת.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל הפרטים שעליכם לדעת אודות הלב של הרכב – המצבר. עכשיו אתם מכירים בפרטים הטכניים אודותיו, בדרך ההחלפה המומלצת ובדברים שחשוב לשים לב אליהם רגע לפני שרוכשים מצבר חדש.

מצבר לרכב

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם