4 תיקונים ביתיים שרק חשמלאי יכול לעשות

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רבים מאיתנו שואלים – היכן עובר הגבול בין תיקונים ומשימות הקשורות לחשמל שאנחנו יכולים לעשות לבדנו בבית, ובין כאלו שמאוד מסוכן (ולפעמים אפילו לא חוקי) לבצע לבד? שאלת הגבול היא שאלה חשובה מאוד בגלל שבניגוד לתיקונים אחרים (בהם הדבר הכי גרוע שיכול לקרות הוא נזק לרכוש המתוקן, או פציעה קלה יחסית), תיקונים חשמליים לא מוצלחים יכולים להוביל לנזק מאוד משמעותי ואפילו למוות. בכתבה זו תוכלו לשמוע על 3 דברים שבוודאות אסור לתקן לבד.

 

מהי ההכשרה של חשמלאי מוסמך?

חוק החשמל הוא החוק שמסדיר את תחום החשמל בישראל וקובע שבכדי לעסוק בתחום החשמל יש צורך ברישיון מותאם. רישיונות החשמלאים מגיעים במספר סוגים וכוללים בתוכם דרגות שונות של הכשרה, כאשר ההכשרה המינימלית לחשמלאי היא לימודים של תעודה מקצועית בת שנתיים יחד עם הכשרה מעשית של שלוש שנים בפיקוח בעל רישיון מתאים.

צורך זה בהסדרה וברישיון נובע מכך שהעבודה עם חשמל היא מסוכנת מאוד, ויכולה לייצר פגמים משמעותיים (ואפילו סכנת חיים של ממש) אם תיעשה בצורה שגויה.

 

מהם ארבעת התיקונים הביתיים שרק חשמלאי יכול לעשות?

כפי שראיתם מאורך ההכשרה – נראה ברור מאוד שיש דברים שרק חשמלאי יכול לעשות, ושמומלץ שאנחנו אפילו לא ננסה לעשות לבד (מחשש לפגיעה משמעותית בתשתיות או בעצמנו). ריכזנו לכם כאן רשימה ממצה ולא מלאה של תיקונים, יחד עם לינק לחשמלאי בתל אביב שיסדר לכם את העניינים בזריזות:

  1. הקמה של נקודת חשמל: נקודות החשמל, או שקעים כפי שהם נקראים בשפת היומיום, הם נקודת גישה אל רשת החשמל הביתית, שדורשת חיווט משמעותי לצורך הקמה. חשמלאי מוסמך יוכל למתוח כבלים מרשת החשמל הקיימת ולייצר שקע חשמלי חדש בכמעט כל מקום בבית. אדם פרטי שינסה משימה דומה מסתכן מאוד בחשמול.
  1. תיקון/החלפת לוח חשמל: לוח החשמל מוכר לכולנו כמקום אליו הולכים כשיש הפסקת חשמל, וזאת משום שהוא מאגד את כלל מתגי החשמל של הבית. לוח חשמל זה יכול להתקלקל ולדרוש החלפה בכדי לשאת את המתח שעובר בו (מתח שמסוכן מאוד לאדם רגיל להתקרב אליו).
  1. החלפת ממסר פחת: ממסר פחת הוא אחד מרכיבי החשמל החשובים ביותר בבית המודרני – וזאת משום שמטרתו "להקפיץ" את הרשת החשמלית מרגע שהוא מזהה צריכת יתר של חשמל שיכולה להוביל לקצרים ושריפות. מכיוון שממסר הפחת ממלא תפקיד כל כך חשוב, וכן בשל העובדה שהוא מחובר לרשת החשמל הביתית, חשוב מאוד להזמין איש מקצוע להחליף אותו.
  1. החלפת מפסק תאורה: גם מפסקי התאורה הם מפסקים שנראים פשוטים מאוד מבחוץ אבל מחוברים לרשת חשמלית שלמה מבפנים. כאשר מפסק התאורה מפסיק לעבוד מומלץ לא לפתוח אותו ולהתחיל להתעסק עם הכבלים בעצמכם.

 

לסיכום,

תחום החשמל הוא תחום מסוכן מאוד שדורש הכשרה אינטנסיבית לצורך השתלבות בו. אנחנו ממליצים לא להסתכן ולהזמין תמיד איש מקצוע כשמדובר בחשמל.

ארון חשמל

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם