כמה עולים צירים מרכזיים לאופני שטח וכביש?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בשנים האחרונות אופני שטח וכביש הופכים לפופולריים יותר ויותר בזכות המודעות לשמירה על הסביבה והיתרונות שברכיבה. אחד הדברים שחיוניים לתפקוד של אופניים אלה הוא הצירים המרכזיים שלהם, שאחראים על חיבור תקין של הגלגלים למסגרת. אבל מה קורה אם צריך להחליף את הצירים ולרכוש חדשים? העלויות יכולות להשתנות בהתאם לגורמים שונים, עליהם נפרט במאמר הבא.

 

צירים מרכזיים של אופני שטח

אופני שטח, שמיועדים לרכיבה על משטחים שונים בטבע ובחללים חיצוניים, דורשים צירים מרכזיים חזקים ועמידים במיוחד. תנאי השטח מייצרים טלטלות, רעידות ודורשים מאמץ רב יותר הנדרש כדי לרכוב עליהם בצורה חלקה. על כן הצירים הרלוונטיים לאופניים אלה הם מחוזקים יותר ומצוידים במנגנוני איטום מתקדמים כדי למנוע מלכלוך, בוץ ומים לחדור פנימה ולהשפיע על המערכת.

הצירים האלה עשויים גם מחומרים איכותיים במיוחד כמו פלדה או נירוסטה כדי לשמור על ביטחונם של הרוכבים. לדוגמה, מסבים לסראם של חברת רוטור הם אביזרים שנוצרו במיוחד לתנאי שטח.

סרנים מרכזיים

העלות של צירים לאופני שטח

העלות של צירים לאופני שטח יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים. קודם כל, איכות החומר. חומרים איכותיים שמציעים עמידות מוגברת לתנאי השטח ולמים יכולים להעלות את המחיר. גם המורכבות של מנגנוני האיטום שנועדו להגן על הציר ישפיעו על העלות.

כמובן שכמו בכל ציוד למכירה, גם המותג והטכנולוגיה שעליו הציר מתבסס עשויים להשפיע על המחיר, וככל שהמותג יוקרתי ומוכר יותר- ומשתמש בטכנולוגיה מורכבת יותר, כך הצירים יעלו יותר כסף.

 

צירים מרכזיים של אופני כביש

אופני כביש מתוכננים במיוחד כדי לספק לרוכב מהירות ויעילות ברכיבה על משטחים חלקים. אביזרי אופניים לאופני שטח וכביש מסייעים להשיג את המטרה הזו בצורה בטוחה. צירים מרכזיים עבור אופני כביש מעוצבים במיוחד כדי לייצר אופניים קלים יותר מבחינת משקל וגמישים. מכיוון שרכיבה על אופני כביש לא דורשת את אותה רמת מתח כמו רכיבה בשטח- בצירים אלה ניתן להשתמש בחומרי ברזל אחרים מבלי להתפשר על ביצועים גבוהים.

אביזרי אופניים לאופני שטח וכביש

מה משפיע על העלות של צירים לאופני כביש

צירים לאופני כביש משתנים במחיר שלהם בהתאם לכמה גורמים. אחד מהם הוא הגודל. יש צירים בגודלי 24 מילימטר, לדוגמה מסב קרמי של ווישבון, צירים ל-30 מ״מ כמו מסב פלדה של רוטור ועוד. גם הרכב החומרים ישפיע על המחיר מאחר וכל חומר עולה אחרת. יש גם פונקציות שונות של הצירים שהמחיר שלהן יהיה שונה בהתאם, לדוגמה מערכת שחרור מהיר.

 

אז כמה זה עולה?

אביזרי אופניים לאופני שטח וכביש יכולים לעלות כך או אחרת בהתאם למותג ולפונקציית השימוש. בדרך כלל צירים מרכזיים, בגלל החשיבות הגבוהה שלהם בתפקוד של האופניים, יעלו בערך בין 200 שקל ל-800 שקל. כדאי לחפש צירים איכותיים מחנויות מקצועיות כדי להבטיח את זה שהם יישארו איתכם זמן רב. בנוסף, תמיד מומלץ לחפש מבצעים שונים בחנויות שיקלו לכם על הכיס.

עלות סרנים מרכזיים עבור אופני שטח ואופני כביש

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם