כמה עולה שיש למטבחי חוץ ומה עדיף לבחור

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בונים לעצמם מטבח בחצר או בגינה. השימוש העיקרי במטבחים אלו הוא כמובן, על האש, אולם ישנם גם שימושים נוספים. כאשר אנו באים לבחור שיש למטבח זה, עומדת בפנינו ההתלבטות, כמה עולה שיש כזה, ומה ואיזה סוג הוא המועדף.

 

שיש

שיש הוא סוג של אבן, הנוצרת באופן טבעי, כתוצאה מהתגבשות יחד של מינרלים שונים. השימוש בשיש נפוץ בעולם כבר אלפי שנים, בזכות התכונות הייחודיות שיש לו. עם זאת, בשנים האחרונות החלו לייצר באופן מלאכותי חומרים שונים, הדומים לשיש, אך אינם שיש אמיתי.

אף על פי כן, גם חומרים מלאכותיים אלו יכולים להיות טובים כמעט כמו שיש אמיתי, וגם להם יש את התכונות הייחודיות של השיש. תכונותיו של השיש, אשר מקנות לו את ייחודו, הם החוזק והעמידות שלו, וכמובן היופי שיש לו. כאמור, ישנם חומרים מלאכותיים שיכולים להגיע לרמה דומה של תכונות אלה.

 

שיש למטבח

כאשר מדברים על שיש למטבח, צריך להתייחס לכמה אלמנטים שונים, אשר מעידים על איכותו של השיש. חלק מהאלמנטים נכונים גם במקרה של שיש למטבחי חוץ, ונרחיב על כך בהמשך. האלמנט החשוב הראשון הוא, כמובן, עמידות החומר. על שיש במטבח עוברים דברים חמים וקרים, ואף נשפכים עליו נוזלים שונים. על מנת שהשיש במטבח יהיה טוב, הוא צריך להיות עמיד מספיק כדי לשרוד את כל הדברים האלה, ולא להיפגע.

בנוסף, גם אופן ואפשרות הניקוי של השיש הוא אלמנט חשוב בבחירת שיש. כאמור, על השיש עוברים דברים רבים, ומעבר לחשיבות העמידות שלו, חשוב מאוד שיהיה אפשר לנקות אותו, ולא יישארו עליו סימנים. בניגוד לאלמנט הראשון, אשר הוא ברור, וקיים בכמעט כל המוצרים בשוק, אלמנט זה הוא דווקא טריקי, ומוצרים רבים בשוק בקושי ניתנים לניקוי, אם בכלל.

 

אלמנטים נוספים

אלמנטים נוספים שיש לשים אליהם לב כאשר קונים שיש הם העיצוב שלו, אופן התחזוקה שלו, וכמובן המחיר. גם אלמנטים אלו הם חשובים, אך בדרך כלל הם משניים לעומת השניים הראשונים. אמנם נכון שהעיצוב חשוב ביותר, אך למעשה מכמעט כל החומרים הקיימים בשוק ניתן לייצר שיש המתאים לאיזה עיצוב שרוצים.

 

שיש למטבחי חוץ

כמו שהזכרנו, רוב האלמנטים שנכונים למטבחי פנים, נכונים גם למטבחי חוץ. אולם, דווקא באשר לאלמנט הראשון שהזכרנו, העמידות והחוזק של השיש, ישנו הבדל משמעותי בין חוץ לפנים. מטבע הדברים, מטבחי חוץ חשופים יותר למפגעים ולדברים שעלולים להזיק להם. לכן, כאשר בוחרים שיש למטבחי חוץ, חשוב מאוד לוודא את עוצמת החומר. בהקשר זה, מומלץ לדוגמא להשתמש דווקא בגרניט פורצלן, אשר נחשבת חזקה יותר משיש רגיל.

לסיכום, כאשר בוחרים שיש למטבח חוץ, חשוב לשים לב לרמת הניקיון, לעיצוב ולאלמנטים נוספים, אך הכי חשוב לקנות חומר עמיד ואיכותי.

חלל מעוצב

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם