כמה עולה ערכה מלאה לבר מצווה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אין טקס יהודי יפה יותר מבר המצווה. זה הרגע שבו הילד, כך על פי היהדות, מסיים את תקופת ילדותו ומקבל עליו עול מצוות.

במובן המהותי של העניין מדובר באירוע גדול בחיים.

גם במובנים אחרים יש בכך עניין רב. הרי מי מאיתנו לא זוכר את הרגע בו החל לתרגל הנחת תפילין בפעם הראשונה או שהתעטף לראשונה בטלית.

בפסקאות הקרובות נציג מה צריך לרכוש לקראת עריכת בר מצווה כהלכתה אשר תשמח את ילדכם.

 

מה צריך לרכוש?

ראשיתו של עניין, לפני שמתחילים לחשוב על אופי הטקס והצורה שלו, עליכם לחשוב אילו פריטים אתם צריכים לרכוש לקראת בר המצווה של הילד. ערכת בר מצוה שתשרת אתכם בצורה טובה צריך לכלול תפילין, טלית, כיפה, סידור תפילה, וכמובן מארז. היות שרבים אינם נדרשים לחשוב על רכישה מעין זו על בסיס תכוף, עשוי לעלות קושי ביחד למקום הרכישה. כך לדוגמא תוכלו לפנות אל תשמישי קדושה נתניה כמקום אשר יספק את כל הצרכים שלכם במקום אחד.

 

הטקס המיוחד

הטקס המיוחד של הבר מצווה הוא טקס נפלא. הוא כולל בתוכו את המעבר של הילד שלכם מילד, על פי היהדות, לגבר בוגר. המשמעות היא כי עול המצוות של הילד פטור מכם וכעת הוא מונח על הכתפיים שלו. האירוע המרכזי במהלך בר המצווה הוא כמובן העלייה לתורה והנחת התפילין. שלב זה הוא למעשה הטקס שמסמל את המעבר בין הילדות לבגרות.

 

האמצעים ההכרחיים

כמובן שללא האמצעים הדרושים לקיום המצוות לא יוכל ילדכם לקיים את המצוות בהן הוא חב כעת. כל יהודי מחויב להניח תפילין ולהתעטף בטלית מדי בוקר. ללא רכישה של פריטים אלו מובן כי הילד יישאר ללא מענה לצרכיו. אלו פריטים יקרים שקנייה שלהם עשויה להוות עול כלכלי לא מבוטל. כמובן, מנעד האפשרויות וטווח המחירים ברכישה של פריטים אלו עשוי להיות גדול מאוד.

 

על מה צריך לשים דגש?

כאשר אתם מבקשים לבחור את ערכת בר המצווה שהטובה ביותר עבור הצרכים של הילד שלכם, יש מספר דברים שעליכם לדעת. ראשית, קחו בחשבון שמדובר בקנייה לשנים רבות. הבלאי של תשמישי הקדושה הוא לא גבוה וסביר להניח שילדכם ישתמש בהם שנים רבות. שנית, היות ש מדובר בתשמישי קדושה יש עניין של כשרות. ישנם משתנים רבים עליהם יש לשים דגש שיהיו בצורה הנכונה לפי ההלכה ושלא יהיו פסולים לשימוש. קנייה ממקום לא אמין עשויה להוביל למפח נפש ולקנייה שאינה מצדיקה את המחיר שתשלמו, וזאת כמובן בנוסף לפגם הדתי שבעניין.

 

אל תתפשרו על איכות הערכה

בסיכומו של דבר, ולאור כל האמור לעיל, מובן כי ישנה חשיבות רבה שלא להתפשר על ערכת בר המצווה שתרכשו לילדכם לקראת בר המצווה שלו. פשרה בעניין זה עשויה להוביל למפח נפש אותו לא תרצו לחוות.

קופת חיסכון וכסף

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם