כמה עולה מזון רפואי לכלבים שחובה לתת לכלב בעת בעיה רפואית

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בעלי כלבים כנראה נתקלו כבר בעבר במונח מזון רפואי לכלבים, אך קיימות שאלות רבות בנוגע לנושא הזה – החל מאילו בעיות נועד לפתור מזון רפואי, לאילו כלבים המזון מתאים וכיצד ניתן לאבחן את הבעיות הללו מלכתחילה. במאמר הבא נעשה סדר בבלאגן.

בדיוק כמונו, הכלבים שלנו עלולים לסבול מבעיות רפואיות שונות ומשונות – על כן חלק מהטיפול הרפואי יהיה גם לשנות את התזונה שלהם, ולהאכיל אותם במזון רפואי המתאים לבעיה הרפואית ממנה הם סובלים. במאמר הבא נסביר מה זה בעצם מזון רפואי לכלבים, מה הסוגים הקיימים בשוק, מהי החשיבות של המזון הרפואי, לאילו בעיות רפואיות הם מתאימים – וכמובן כמה זה עולה לנו.

 

מה זה מזון רפואי לכלבים?

מזון רפואי לכלבים, הוא מזון בעל ערכים תזונתיים ובריאים יותר מהמזון הרגיל שהתרגלנו לתת לכלב שלנו. בדיוק כמו בני האדם, הכלבים יכולים לסבול מבעיות רפואיות כאלו ואחרות כמו גם אלרגיות ורגישויות למרכיבי המזון השונים. כבעלים, עלינו לגלות רגישות וערנות מיוחדת להשפעות המזון וההתנהלות הכללית של הכלב שלנו סביב האכילה, כך נוכל לשים לב במהרה האם יש השפעה שלילית על התנהגות הכלב בשגרה היום – יומית.

 

סוגים של מזון רפואי לכלבים

קיימות מאות חנויות המתמחות במזון ומוצרים נלווים לבעלי חיים, בדיוק כמו שיש עשרות סוגים של ארגז חול לחתול, כך גם נוכל למצוא סוגים שונים ורבים של מזון כמו הילס מזון רפואי לכלבים.

לדוגמא, במידה וכלבכם סובל מבעיית עודף משקל – כנראה שיש צורך להתאים לו מזון רפואי שמטרתו לאזן ולטפל בבעיות השמנה ומטבוליזם.

סוגי מזון רפואי נוספים – מזון לכלבים הסובלים מבעיות לב, תפקוד כליות, בעיות בדרכי השתן, בעיות מפרקים ועצמות וכן מזון היפואלרגני המתאים לכלבים הסובלים מאלרגיות ורגישויות למרכיבי מזון שלרוב קיימים במזון הרגיל.

 

כמה עולה מזון רפואי לכלבים?

כפי שציינו, קיימים בשוק סוגים רבים מאוד של מזון לכלבים באופן כללי, והדבר גם חל כמובן על סוגים של אוכל רפואי לכלבים. המחיר משתנה בהתאם לגודל השקית, סוג המזון והבעיה הרפואית שבה נועד לטפל ומותג המזון.

קיימים סוגים של מזון רפואי לכלבים שיהיו יקרים בהרבה מהמזון הרגיל, כמו מזון ללא גלוטן – ומחירו יכול להיות פי 3-4 מהמחיר של המזון הרגיל. אולם קיימים מזונות רפואיים שלאו דווקא יהיו כל כך יקרים בפער גדול מהמחירים שהכרתם עד היום.

לסיכום, אם כלבכם מראה סימנים לרגישויות או שהתנהלותו הכללית סביב המזון שלו אינה נראית לכם תקינה, אנו ממליצים לכם להיוועץ בוטרינר על מנת לאבחן את הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל, במידה ויש כזו. מזון רפואי יכול להפוך כלב דיכאוני ושקט לכלב שמח ואנרגטי – על כן מוטב שלא נקל ראש בדבר.

בדיקה רפואית לכלבים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם