כמה עולה כתיבת תוכן איכותי לאתר והאם ניתן להסתפק בתוכן פשוט?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בעולם השיווק הדיגיטלי, כתיבת תוכן הוא אחד הכלים המרכזיים המשמשים לקידום אתרים ולדחיפה מעלה במנוע החיפוש של גוגל. לכן שאלת המחיר והאיכות של כתיבת תוכן היא עניין חשוב שכל בעל אתר נדרש אליו. במאמר הבא נסביר כמה עולה כתיבת תוכן איכותי והאם ניתן להסתפק בתוכן פשוט.

 

מהי כתיבת תוכן?

כאשר מדברים על כתיבת תוכן לאתר עוסקים לרוב בדפים שיוצגו באתר המיועד ויוסיפו לו נפח חשוב, הן מבחינת כמות והן מבחינת איכות. דפים אלו הם לרוב מאמרים או חלק מהבלוג אשר עוסקים בעולם התוכן המקצועי של האתר.

כך לדוגמה, אם האתר הרלוונטי הוא אתר של עורך דין המתמחה בגירושים, אז מטרתה של כתיבת התוכן תהיה לבטא במאמרים השונים את כל העולם שמסתתר מאחורי ההיבט המשפטי של מיסים. זאת תוך שיבוץ מילות מפתח אשר יקדמו  מעלה את האתר בדפי התוצאות במנועי החיפוש (למשל הביטוי עורך דין משפטי).

 

מילים במספרים

כפי שניתן להבין, כתיבת תוכן היא לא משימה כל כך פשוטה. היא מצריכה ידע בנושא עליו כותבים, יחד עם הבנה של תחום קידום האתרים ושיבוץ מילות המפתח. כמובן שמעל הכל, חשובה גם היכולת לכתוב באופן קולח ואינפורמטיבי, עם ניסוחים בהירים ותקניים בשפה העברית.

על כל אלו מתבסס התמחור של כתיבת תוכן איכותי לאתר. מקובל לתמחר את התוכן פר מילה על טווח שנע בין עשר אגורות עד ארבעים אגורות ויותר מכך לתוכן מושקע במיוחד. מבחינת קידום, האורך האידיאלי של דפי אתר יעמדו על כארבע מאות עד שש מאות מילים (אם חריגות לכאן ולכאן). מתמטיקה פשוטה קובעת שתוכן לדף עולה כ-120 שקלים.

עם זאת, כפי שציינו מדובר בטווח ולכן המחירים יכולים להיות זולים או יקרים יותר. בנוסף לא מעט פעמים מוצעת עסקת חבילה הכוללת כתיבה של מספר דפים יחד בנוסף עם שירותים נלווים. מה שכמובן מוזיל את העלות של תוכן לדף בודד.

 

מהו תוכן פשוט והאם הוא אפקטיבי?

תוכן פשוט, ממש כפי שהוא נשמע, הוא תוכן שיותר קל לכתוב עליו. מדובר בתוכן שהוא יותר פרסומי ופחות "מאמרי". בנוסף תחומי העניין של התוכן הפשוט יהיו לרוב יותר קלילים ולא יצריכו מחקר מקדים מקיף בשביל לכתוב אותם. קל להסביר זאת על דרך השלילה, מאמרים משפטיים או בריאותיים אינם מהווים לרוב תוכן פשוט.

הבדל נוסף שקיים בתוכן פשוט הוא שלא מבצעים סבבי תיקונים על הנכתב. מה שנכתב בדראפט הראשוני הוא מה שהלקוח רואה בקצה עם שינויים קלים בלבד. בהתאם לכך המחיר של תוכן פשוט יותר זול. עם זאת ללא מעט עסקים, תוכן פשוט יכול לעשות יופי של עבודה ולהביא את הקידום הנדרש.

 

כתיבת תוכן – עולם שלם

לסיכום, חשוב להדגיש שכתיבת תוכן היא עולם שלם, ולכן גם המחירים של כתיבה כזאת הם עניין דינאמי. תוכן פשוט או תוכן איכותי – שניהם כלים מצוינים בשביל להגדיל את נפח האתר ולהביא יותר אנשים להיכנס אליו.

איש עובד

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם