כמה עולה טיפולי שיניים עם צילום ובדיקה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לצילומי שיניים תפקיד משמעותי ברפואת שיניים כללית והם מקלים על רופאי השיניים לזהות ולטפל במחלות בשיניים.

כיום, נהוג לעשות צילום רנטגן או רנטגן במהלך בדיקות שיניים, בשיניים רוב העיות אינן נגלות לעין וארנטגן יעזור להבין את גודל הבעיה ודרכי התמודדות איתה.

מה שכן יש צילומים פשוטים ויש כאלה יותר מורכבים ויקרים שיכולים להגיע לכמה מאות שקלים.

אז לעשות סדר בבלאגן הנה כל מה שתצטרכו לדעת על צילומי שיניים וטיפולים.

 

מה המטרה של צילומי רנטגן?

המטרה העיקרית של צילומי רנטגן / צילומי שיניים היא לאבחן זיהומים דנטליים. רופא השיניים משתמש בתוצאות מצילומי הרנטגן כדי לזהות תסמינים של זיהומים, עוד לפני שהם מתגלים. זה עוזר לטפל במצבים אלה מוקדם ככל האפשר לפני שהם מחמירים ודורשים טיפולי שיניים מתקדמים .צילומי הרנטגן מספקים תמונות מחלקים בפה שלכם שרופא השיניים לא יכול לראות, ויוצרות תמונה חיה המראה את ההבדלים בין הרקמות הרכות שלכם. רופא השיניים יכול לאבחן או 'לחשוף' מחלות חניכיים, עששת ומצבים דנטליים אחרים מוקדם מספיק עם התמונות.

 

יתרונות בצילום

רופא השיניים צפוי לפספס בעיות עששת פוטנציאליות אם יבצע את הבדיקה בעיניים חשופות. כמה מחקרים מראים שיש סיכוי של 80 אחוז שתפתח בעיית חלל אם רופא השיניים יבצע רק בדיקות ראייה. צילומי רנטגן בודקים גם את השורשים, הלסת ומבנים אחרים בפה.

 

סוגי צילומים

צילום פשוט שמתבצע במרפאה של הרופא תוך כדי טיפול עולה בסביבות ה40 שקל פחות או יותר, זה צילום דיי פשוט שעוזר להבין אם יש חור או משהו כזה והוא נקרא צילום נשך. אם מדובר על בעיה יותר עמוקה הדורשת התערבות בעצם הלסת והחניכים, כגון השתלות וכדומה אז ישנו צורך בצילום CT  שיכול להתחלק לכמה איזורים. או ללסת עליונה או תחתונה, צד ימין או שמאל. צילום כזה יכול לעלות בין 400- 500 שח. למי שזה נשמע מבהיל צריך להבין שמדובר במכשור יקר מאוד וכל הפעלה כרוכה גם היא בהרבה הוצאות. צילום פנורמי המקיץ את כל הראש והשיניים נצרך הרבה פעמים גם אצל נוער או אנשים שעוברים טיפול יישור שיניים, בכל מקרה התשלום עבור צילום שכזה נע באיזור במאה חמישים שקלים.

 

מה עושים עם הצילום

הרבה מכונים שמבצעים צילומי שיניים מדפיסים לכם במקום את התמונות ואתם צריכים להגיע עם הבדיקה לטיפול שיניים הבא שלכם. ישנם רופאי שיניים שעובדים בצמוד לאותם מכונים ולכם ישנו קשר התקשרות רציף כך שאתם מצטלמים וזהו. הרופא שלכם יראה את הצילום וידע לפעול בהתאם. מלכתחילה ההפניה שלכם היא כדי לאשש או לבטל חשש כלשהו שיש לרופא כך שתראו את הצילום כחלק מהטיפול לקראת הבראה. שלב חשוב וקריטי על מנת שבסופו של יום לא תפסיקו לחייך.

מטבעות

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם