השכרת במת הרמה – מה צריך לבדוק לפני?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

במות הרמה הן כלי הכרחי עבור מגוון רחב של עבודות בגובה.

שיפוצים, תיקונים, עבודות חשמל ואינסטלציה, גיזום ואפילו תליית שלטים – עבור כל אלו יש צורך במנגנון בטוח ויעיל, שיאפשר העלאת פועל לגובה רב על מנת לבצע עבודה.

לפני שרצים להשכיר במת הרמה, יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב.

אז מה צריך לבדוק לפני השכרת במת הרמה? על כך בכתבה הבאה.

 

איך אני יודע איזו במת הרמה תתאים לי?

השלב הראשון הוא כמובן התאמת במת הרמה לאופי ולדרישות של העבודה שיש לבצע. עבודה בגובה 8 מטר שונה כמובן מעבודה בגובה 20 מטר, וכן עבודה בשטח פתוחה שונה מעבודה בתוך מבנה. היום קיים מגוון רחב של במות הרמה להשכרה, שהינן בעלות מאפיינים שונים וכמובן טווח מחירים שונה. חברות כמו lifter אשר מציעות שירותי השכרה של במות הרמה, יכולות לסייע גם בהתאמת הבמה ההולמת לעבודה הנדרשת. בכל אופן, נפרט מיד אודות הפרטים שכדאי לברר לגבי העבודה לפני הזמנת הבמה.

 

אופי ודרישות העבודה

גובה העבודה – הפרמטר המשמעותי ביותר הוא כמובן הגובה המקסימלי אליו הבמה צריכה להגיע. חשוב לוודא שגובה הבמה יאפשר לפועל לבצע את העבודה בנוחות. כלומר, עדיף שהבמה תוכל להגיע לגובה מעט גבוה יותר ממוקד העבודה עצמו, על מנת שלא לסכן את הפועל בניסיונות מורכבים לבצע את העבודה.

הפרמטר המשמעותי השני הוא אופי העבודה – לא כל במת הרמה מסוגלת לנוע בשטח פתוח על גבי קרקע קשה או לעבוד בשיפוע. אם לדוגמה קיימים מכשולים שונים בשטח העבודה, ישנן במות בעלות יכולת תמרון טובה בשטחים צרים, וישנן כאלו המתאימות יותר לעקיפת המכשול מלמעלה. על כן, חשוב לנתח היטב את שטח העבודה ולהבין מה הן דרישות הניידות של הבמה.

הבדל חשוב נוסף הוא גם מהירות הנסיעה של במות ההרמה. אם מדובר בעבודה הדורשת הגעה למוקדים רבים לאורך יום העבודה, במה בעלת מהירות גבוהה יותר תוכל לחסוך זמן עבודה יקר, ובפועל גם לא מעט כסף. בנוסף, אם נדרשת העמסת ציוד על גבי הבמה לצורך העבודה, חשוב לוודא מה משקל הציוד יחד עם משקל העובד, ולוודא שהוא לא עולה על משקל הנשיאה המקסימלי של הבמה.

 

בטיחות ואיכות הציוד

פרמטר חשוב נוסף הוא כמובן בטיחות ואיכות הציוד. כיוון שמדובר בציוד נשיאה אשר נמצא תחת עומסים לאורך זמנים ארוכים, יש לו נטייה לצבור בלאי ולהישחק. ציוד ישן אשר לא מתוחזק כראוי על ידי חברת ההשכרה, עלול להוות סכנת חיים. חשוב אם כן לוודא לפני ההשכרה את איכות ואופן תחזוקת הציוד. חברות רבות מעדיפות להשכיר ציוד ישן, ואם ניתן להשיג ציוד חדש ובמצב טוב יותר – כמובן שהדבר עדיף. בטיחות בעבודה איננה אספקט שיש להקל בו ראש ובטח שלא בעבודה בגובה, גם אם מדובר בהוצאה כלכלית מעט גבוהה יותר.

 

מנוף

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם