כמה עולה טבעת יהלום יוקרתית?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מחפשים מתנה ליום האהבה או ליום ההולדת? רוצים להפתיע את בת זוגתכם עם תכשיט שהיא לא תשכח ולא תוריד? מחפשים עם מה להציע? הכל על טבעות יהלום יוקרתיות.

 

על מה מדובר?

טבעות יהלום יוקרתיות הן טבעות יהלום באיכות גבוהה שעשויות מחומרים איכותיים וברמת הגימור הטובה ביותר. טבעת איכותית נמדדת באיכות החומרים שלה, שווי היהלום המשובץ, בית האבן וטכניקת השיבוץ, רמת הצורפות והתכשיטנות, רמת הגימור ותשומת הלב לפרטים הקטנים.

טבעות יוקרתיות הן לרוב טבעות שנעשות בעבודת יד אצל צורפים מנוסים ומוכרים. טבעות יהלום הן עסק יקר, והשקעה טבעות יהלומים יוקרתיות אינה עניין של מה בכך- לכן חשוב שתבינו כיצד לבחור טבעת איכותית ומה הם הפרמטרים שלפיהם ניתן להכריז כי הטבעת היא יוקרתית ואיכותית. כך תזהו טבעת מצוינת:

  • איכות החומר – טבעות בטווחי המחירים של טבעות יהלום יוקרתיות לרוב יהיו ממתכות יקרות כמו זהב, זהב לבן, פלטינה וכדומה. חומר איכותי תלוי ברמת הטוהר שלו ושם המתכת מתאר את הרכב החומרים שלו. לדוגמא זהב 14 קארט או 18 קארט, הקארטינג מתאר את אחוז החומר בתוך הסגסוגת- 24 קארט זה כמעט 100% זהב אמיתי, 18 קארט 75% זהב ו15 קארט קרוב ל60% זהב בסגסוגת. החומר ישפיע על המחיר של הטבעת ובעיקר על המראה הסופי והצבע שלה. 
  • היהלום – האבן היא החלק הכי יקר בטבעת כשמדובר ביהלומים. יהלום נמדד לפי כמה פרמטרים: הגודל שלו, החיתוך, הצלילות, הצבע והליטוש. ככל שהיהלום יהיה יותר גדול וברמת ליטוש וחיתוך טובה יותר כך הוא יהיה יותר יקר. בנוסף הצלילות היא המדד ל״טוהר״ של היהלום, קיימים יהלומים שנוצרים בהם זיהומים בעת היווצרותם בטבע והם יכולים להחשב כפחות איכותיים או יותר נדירים- לדוגמא יהלום עכור יהיה זול יותר מיהלום צלול, אך יהלום עם זיהומים שחורים נקרא יהלום פלפל והוא נדיר ומבוקש בשל המראה המיוחד שלו. הצבע הוא הגורם המשפיע ביותר משום שקיימים יהלומים נדירים שמקבלים צבע שונה מחומרים בטבע שנוספים אליהם בתהליך ההיווצרות, יהלומים צבעונים הם יקרים יותר משקופים. 
  • רמת הגימור – רמת ההכנה של התכשיט והתכשיטנות נקבעת בעבודה של הצורף. טבעות איכותיות עם שיבוצים מורכבים ועמידים ועבודה נקייה ומדוייקת של צורף מנוסה בהכרח תהיה יקרה מזו של חובבן. המדד החשוב ביותר בטבעת הוא רמת הביצוע, ושווה להתפשר על האבן והמתכות אך ללכת למקום איכותי שיכין לכם טבעת עמידה ומרהיבה במראה. 

 

לסיכום- 

טבעות יהלום יוקרתיות הן טבעות יהלום שנעשות בעבודת יד איכותית. הטבעות נמדדות בהיבטים שונים של הכנתם- רמת ההכנה, המתכת והיהלום. המתכות מתחלקות לסוגים שונים, היהלום נמדד באיכותו ועבודה איכותית היא פשוט עבודה איכותית. כשאתם מחפשים לקנות טבעת יוקרתית ולהוציא סכומים נכבדים שווה להשקיע נכון אצל צורפים מנוסים. 

טבעת יהלום

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם