כמה עולה מזון איכותי לכלבים גדולים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לחברו הטוב ביותר של האדם מגיע את הטוב ביותר, וכשהכלב שלכם ענק וצורך המון אוכל אל תדאגו- אתם לא חייבים להוציא מיליונים כדי שהוא יהיה שבע ובריא.

 

אוכל לכלבים-

מזון לכלבים לרוב מגיע בשק בצורה של דגנים יבשים, קיימים שקים קטנים וגדולים ואינסוף סוגים שונים של מזון והרכבי חומרים באוכל. כל בעלי הכלבים הגדולים כבר יודעים שהכמויות הגדולות עלולות לעלות הרבה, מכיוון ומדובר בשקים של בערך 40 שקלים לקילו. לכן קיימים המזונות לכלבים גדולים- מדובר במזונות דחוסי קלוריות שנועדו להשביע ולהזין את הכלב בכמות יותר קטנה מאשר מזונות רגילים.

אם לדוגמא משק של אוכל כלבים רגיל הייתם נדרשים לשים שלוש- ארבע מנות של אוכל, מהמזון המותאם תדרשו למלא בקערה רק כוס או שתיים והכלב יהיה שבע.

כמה עולה מזון איכותי

אוכל יבש ורטוב-

אוכל לכלבים נחלק לשני סוגי מזון- מזון יבש ומזון רטוב. המזון הרטוב לרוב דורש אחסון בקירור ומדובר בתערובת טחונה של בשרים. המזון הרטוב נועד לרוב לגורי כלבים ולכלבים עם קושי כזה או אחר באכילה והוא יקר יותר ולטווח אחסון קצר יותר מאשר אוכל יבש. אוכל יבש הוא תערובת של דגנים, תוספי תזונה ובשרים שיובשו ועובדו כך שהם ישמרו על הערכים שלהם אך יהיו עמידים לטווח ארוך. היתרונות של האוכל היבש הוא נוחות האחסון והמחיר.

 

הרכבי המזון-

מזון לכלבים מורכב משלושה מרכיבים עיקריים- דגנים, חלבון ותוספים. הדגנים הם החלק היבש בתערובת והם מוסיפים את הסיבים, הנפח וגם חלק מהדחיסות הקלורית של המזון. קיימים דגנים מלאים יותר בקלוריות ופחות וגם הכמות שלהם במזון ביחס לחלבון משפיעה על הסך הקלורי. החלבון הוא החלק שמשפיע ביותר על הטעם של האוכל ובין היתר גם על הערכים התזונתיים.

קיימים מקורות חלבון מהים כמו סלמון ודגים אחרים, קיימים עופות מברווזים ועד להודו וגם בשרי בקר וכדומה. לכל חלבון יש את היתרונות והחסרונות שלו לדוגמא בקר יכיל יותר כולסטרול וברזל לעומת סלמון שיכיל יותר אומגה שלוש או עוף שיכיל יותר סידן. הערכים התזונתיים במזון נקבעים גם בתוספים שונים שמוסיפים למזון כדי לקדם גדילה, למלא את הכלב באנרגיה, לאזן חוסרים וכדומה.

 

מה מומלץ לכלבים גדולים-

לסיכום כל מה שדיברנו עליו מזון לכלבים נקבע לפי צורכי הכלב, כלבים גדולים דורשים צריכה קלורית יותר גבוהה לאורך היום ולכן מתאימים להם סוגי מזון יותר עשירים בחלבון ופחות מנופחים בדגנים- כך שהקלוריות למנה יצאו גבוהות יותר משל מזונות אחרים. מזון עשיר יותר בחלבון עלול להיות יקר יותר מאשר מזונות מלאים בדגנים עקב המחיר השונה של המרכיבים אך השימוש בפחות מזון לכל הגשה לרוב מכפר על הפער. כשאתם מחפשים מזון לכלב שלכם תבחרו את האחד שהכי טעים ומזין בשבילו.

כמה עולה מזון איכותי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם