8 דברים שחייבים לדעת על האפשרויות במערכת החינוך המיוחד

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מערכת החינוך היא המערכת החשובה ביותר בישראל ככל הנראה עבור ילדים. הילדים נמצאים במערכת הזאת שנים רבות, מהילדות ועד גיל 18, או 21 אם מדובר על ילדים שזכאים לחינוך מיוחד. במאמר הבא נסקור 8 דברים שחייבים לדעת על האפשרויות השונות במערכת החינוך המיוחד.

 

  • הזכות לחינוך מיוחד

הדבר הראשון שחשוב לדעת על האפשרויות במערכת החינוך המיוחד, היא שהמדינה קבעה בחוק את הזכות לקבלת חינוך מיוחד. המדינה מבינה שישנם ילדים שהם בעלי צרכים מיוחדים כתוצאה ממצבים רפואיים שונים. לכן, היא קבעה בחוק שלכל ילד שהוא בעל צרכים מיוחדים, מגיע חינוך מיוחד ומותאם. כנסו לאתר קול הזכויות וקראו על כך עוד.

 

  • הסעה וליווי

תלמידים שמקבלים חינוך מיוחד, זכאים לקבל שירותים של הסעה וליווי. תלמידים כאלו לא תמיד יכולים לקבל ליווי מההורים שלהם או מקרובי משפחה אחרים. לכן, המדינה מעניקה סיוע לתלמידים הללו ומאפשרת להם לקבל שירותי הסעה וליווי מותאמים.

 

  • מסגרות שונות ומגוונות

חינוך מיוחד הוא הכינוי שניתן לחינוך שמותאם עבור ילדים עם צרכים מיוחדים. למרות זאת, תלמיד שזקוק לחינוך מיוחד יכול לקבל חינוך כזה במסגרות שונות. ניתן לקבל חינוך מיוחד במוסד ייעודי לחינוך מיוחד, בכיתה שמיועדת לתלמידי חינוך מיוחד אך נמצאת במוסד חינוך רגיל, או שילוב בכיתה רגילה במוסד חינוך רגיל.

 

  • טיפולים פרא רפואיים

טיפולים פרא רפואיים הם מספר טיפולים שונים עם הקשר אל עולם הרפואה, שיכולים לסייע בצורה משמעותית לילדים עם צרכים מיוחדים. בין היתר, ניתן למנות ריפוי בעיסוק, טיפול עם קלינאית תקשורת וטיפול פיזיותרפיה הם דוגמאות לטיפולים פרא רפואיים שתלמידי חינוך מיוחד זכאים להם.

 

  • תכנית לימודים אישית

מתוך ההבנה שתלמידים שמגיעים למסגרות של חינוך מיוחד הם בעלי צרכים שונים, מותאמת לכל תלמיד חינוך מיוחד תוכנית לימודים אישית. התוכנית הזאת מסייעת לו ללמוד את החמור הדרוש, במסגרת המגבלות שלו והקצב שמתאים לו.

 

  • התאמת בחינת הבגרות

גם בחינת הבגרות מותאמת בשביל תלמידים שנמצאים במסגרת של חינוך מיוחד. גם כאן, מבינה המערכת שתלמידי החינוך המיוחד יכולים לבצע את הבחינה על ידי למידה של החומר, אך יש להתאים את הבחינה למגבלות שלהם ולקצב שלהם, כדי שיהיה להם סיכוי ממשי להצליח בה.

 

  • שילוב בכיתות לימוד רגילות

כפי שציינו מקודם, תלמידים שזכאים לחינוך מיוחד יכולים להשתלב בכיתת חינוך רגילה. הם עדיין בעלי זכויות של תלמידי חינוך מיוחד, אך אם המוגבלות שלהם אינה קשה, הם יכולים להשתלב בכיתה רגילה.

 

  • שילוב חינוך מיוחד גם מגיל הגן

חינוך מיוחד משמעותי מאוד עבור תלמידים בעלי מוגבלויות שונות. מכיוון שחינוך אינו מתחיל רק מכיתה א' ונמשך עד סוף התיכון בכיתה י"ב, המדינה מאפשרת השתלבות במסגרת חינוך מיוחד עוד בגני הילדים.

8 דברים שחייבים לדעת על האפשרויות במערכת החינוך המיוחד

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם